Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Laatste bericht door Ron Gepost op Gisteren om 21:29 »
Een beestachtig superjacht, Royal Huisman bouwde het (foto's & video)

‘Build me a beast. Don’t build me a wolf in sheep’s clothing.’


Misschien niet de meest voor de hand liggende eis bij de bouw van je superjacht,
maar voor Royal Huisman geen probleem. Kijk maar.




Een klein jaar geleden maakte Quote een rondgang langs de toonaangevendste superjachtbouwers ter wereld.
Ver hoefden we niet te reizen, de mondiale top schurkt gezellig tegen elkaar aan in ons land, in de watersportwereld ook wel bekend als Yacht Valley.

Tijdens ons bezoek aan de immense hallen van Royal Huisman zagen we al de ruwe contouren van een rank zeiljacht.
Jurjen van ’t Verlaat, marketing- en communicatiemanager van Royal Huisman, noemde het liefkozend ‘The Beast.’
Waarom? ‘Toen de eigenaar opdracht gaf voor de bouw van Project 398 was hij helder:
‘Build me a beast. Don’t build me a wolf in sheep’s clothing’, aldus Van ’t Verlaat.


Gisteren was het zo ver en liet de Vollenhovense werf vol trots Ngoni te water.
Getuige de foto’s is Royal Huisman met vlag en wimpel geslaagd. Het is een beest geworden.



Het 58 meter lange, aluminium jacht is door Dubois Naval Architects ontworpen en wordt uitgerust met een carbon mast van 71 meter hoog.
De eigenaar krijgt de beschikking over een eigen appartement met onder meer een studeerkamer, gym en stoomcabine.
Eenzaam hoeft hij niet te zijn, het schuitje herbergt ook twee gastenverblijven.




Het jacht ligt inmiddels in de werf van Holland Jachtbouw waar de mast gemonteerd zal worden.

Quote bezocht naast Royal Huisman ook de gebroeders Hakvoort in Monnickendam, Oceanco in Alblasserdam,
Balk Shipyard in Urk en Feadship (Royal Van Lent Shipyard) op Kaag: ze openden hun deuren en toonden hun vakmanschap.






   

2
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Laatste bericht door hans robbers Gepost op Gisteren om 21:18 »
Dan hebben wij in Nederland toch maar geluk dat dit zelden zulke stormen voorkomen.
3
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Laatste bericht door Ron Gepost op Gisteren om 20:15 »
Cycloon Debbie blaast boten de kust op

De cycloon Debbie die dinsdag over de staat Queensland in het noordoosten van Australië raasde,
heeft voor veel materiële schade gezorgd.
Booteigenaren in de jachthavens aan de Oost-Australische kust stonden machteloos tegen
de stormwinden van 260 kilometer per uur.
Op veel foto's zijn boten te zien die zijn verwoest doordat ze door de storm op land zijn geworpen.



De aanblik van de haven op Hamilton Island.
Volgens de autoriteiten belden in de getroffen staat Queensland ruim achthonderd mensen om hulp.
Waarschijnlijk hebben meer mensen hulp nodig, maar communicatie is in sommige delen van de staat niet mogelijk
.


Een zeiljacht is het strand opgeblazen door cycloon Debbie in Airlie Beach, waar het oog van de storm passeerde.
Op het piekmoment bereikte de storm windsnelheden van 260 kilometer per uur.



Debbie werd hiermee ingedeeld in de op een na zwaarste categorie 4.


Deze tweemaster is op de kade terecht gekomen in de storm in Airlie Beach.
Woensdag aan het eind van de middag (lokale tijd) zaten nog 63.000 huizen zonder stroom.



Een schip is op de rotsen gelopen van Whitsunday Island. De politie heeft twee gestrande vissers gered tijdens de storm.


Er zijn geen doden gevallen door de storm. Het aantal gewonden is nog onbekend, meldden de autoriteiten woensdag.


In Shute Harbour bekijkt Bradley Mitchell op woensdagmorgen de stormschade aan de boot van zijn oom.


Veel gebieden zijn nog niet over de weg bereikbaar; de storm heeft op veel plaatsen de infrastructuur beschadigd.


De Australische autoriteiten hadden, voordat de orkaan de kust bereikte, 30.000 mensen opgeroepen hun huis te verlaten.
Het zou om de grootste evacuatie sinds 1974 gaan.
Toen verwoestte de orkaan Tracy grote delen van de stad Darwin.


4
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Laatste bericht door Ron Gepost op Gisteren om 17:39 »
Zaterdag "mini SAIL" in Amsterdam.

Ik noem het zo maar even aangezien er voor de tussenstop van deze schepen geen echte naam aan gegeven is.
De schepen zullen dan ook maar een halve dag voor de kant liggen voordat
zij via Antwerpen en Le Havre volgende week de grote oversteek zullen gaan maken.



De Clipper Stad Amsterdam is al aanwezig.

Misschien leuk om dit fenomeen mee te maken a.s. Zaterdag,als 5 Tall Ships  Amsterdam bezoeken!?
De weersvoorspelling is in ieder geval goed voor een mooie dag.
Vanaf 08.00 zullen de schepen de sluizen van IJmuiden binnen varen en verwacht wordt dat de
schepen tussen 10.00 en 11.00 afgemeerd zullen liggen bij de PTA (Passagiers Terminal Amsterdam)

Bezoek aan boord van de schepen is geheel gratis,maar men wordt aangeraden om vroeg aanwezig te zijn
aangezien er later lange wachtrijen kunnen ontstaan.
Om 19.00 zullen de schepen hun weg gaan vervolgen naar de haven van Antwerpen.
De volgende schepen staan op het programma;



Tallship De Europa


KRUZENSHTERN


De Spaanse El Galeon


Sagres III.


De Götheborg

Het beste kan men van het Openbaar vervoer gebruik maken.
Adres: Piet Heinkade 27, 1019 BR Amsterdam


5
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Laatste bericht door Ron Gepost op Gisteren om 13:49 »
Balk Shipyard is eerste inbouwstation voor AntiRoll in Europa



Balk Shipyard is een partnership aangegaan met DMS Holland. Balk Shipyard wordt het eerste AntiRoll inbouwstation in Noord Europa.
Voor Balk Shipyard is dit een aanvulling op hun reeds bestaande range van refit diensten.
Voor DMS Holland betekent dit dat zij hun AntiRoll afnemers een zeer ervaren en vakkundig inbouwstation kunnen aanbieden.   

Balk Shipyard kent een traditie in scheepsbouw die meer dan 2 eeuwen beslaat.
Met nu de 7e generatie aan het roer.
Daarbij is de werf in het bezit van een predicaat Koninklijk Hofleverancier.
Naast het doen van grote investeringen is met name het ‘fingerspitzengefühl voor grensverleggende
innovatieve producten en ontwikkelingen cruciaal geweest voor het succes van Balk Shipyard.


DMS Holland – masters in stabilisation- heeft met zijn innovatieve stabilisatiesystemen een andere dimensie aan stabilisatie gegeven.
Zowel onderweg als zero-speed. Ultieme stabilisatie, baanbrekende, innovatieve technologie en een doordachte
retractable inbouwuitvoering maken van AntiRoll een ongeëvenaard stabilisatiesysteem voor superjachten.
De onafhankelijke testresultaten van het MARIN bevestigen op alle fronten de ongekende stabilisatieprestaties.


Meer informatie op  www.dmsholland.com
6
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Laatste bericht door Ron Gepost op Gisteren om 13:28 »
Meer onderzoek naar opwaarderen vaarweg Terherne



Bijna 1500 mensen hebben een petitie ondertekend tegen de aanpassing van de vaarweg bij Terherne.
De petitie is woensdagochtend overhandigd aan Provinciale Staten.



De provincie heeft plannen om de vaarweg naar Heerenveen op te waarderen.
Het moet dan geschikt gemaakt worden voor langere schepen.
De route gaat langs Terherne.



De dorpsbewoners zijn furieus tegen de plannen.



Het is onveilig voor de mensen op het water en bovendien is er grote kans op schade aan de oevers.
Plaatselijk belang wil dan ook dat er meer onderzoek komt.
De Staten zijn het daar mee eens en hebben Gedeputeerde Staten opdracht gegeven
nieuw onderzoek te doen en met een beter plan te komen.


7
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Laatste bericht door Hubertus Gepost op Gisteren om 13:24 »
Er zijn mensen die al lezend genieten en anderen doen en genieten daarvan anders doen ze het niet, dus .....gewoon doordoenetjesdoendoen !
8
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Laatste bericht door Ron Gepost op Gisteren om 13:16 »
Hi Hub.

Met jou zijn nog eens een heleboel anderen die dagelijks het nieuws komen bekijken.
Met meer dan 4000 page-vieuws per week is het waarschijnlijk toch de moeite waard om een bezoek aan deze pagina te brengen.
Alleen jammer dat niemand zich geroepen voelt om hier ook eens wat te plaatsen.

Groet Ron.
9
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Laatste bericht door Hubertus Gepost op Gisteren om 12:39 »
Ach Ron overal wordt gejat , dat weten jij en ik en wij allemaal dus ook bij Politie. Bij Philips Security ook en toen security dus geprivatiseerd werd nog meer. De laatste jaren voor ik weg mocht moest ik nogal wat jonge gasten 't vak leren en er zaten goede gemotiveerde jongens bij v
wie een oude rot als ik nog (nieuwe ontwikkelingen van hun studietijd) kon leren, en die bereiken ook wat als ze eerlijk blijven. Breek mij de bek echter niet open wat er ook tussen zat.
Het scheepvaart nieuws hier op forum is weer heel informatief. De schepen van de grote meren , lift schepen , wrakken met oude spullen etc .
Bijna elke dag is dit MIJN krantje.
Overmorgen komt mijn dochter uit Belgie over en als het weer zo blijft ga ik mogelijk de in de Grand Harbour van Valetta varen en de oude cultuur daar laten zien. Zij schilderd als passie (soms ook zeilschepen en die gekleurde Maltese luzzo  vissersschepen) dus genoeg te zien.
Nu ga ik in zee zwemmen al is het water de eerste paar minuten effe een schok.   


                                                                                                                                                               Vrg.  Hub uit zonnig Birzebugia
10
ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS / Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Laatste bericht door Ron Gepost op Gisteren om 11:34 »
Scheepslift Lauwersoog populair bij vissers en offshore

De nieuwe scheepslift in Lauwersoog is een schot in de roos.
De lift is veertig meter hoog en daarmee de grootste in heel Noord-Europa.



De lift is daarom enorm populair  bij vissers en exploitanten van windmolenparken op zee.
Het enorme apparaat, dat ruim 240 ton kan tillen, wordt veel meer gebruikt dan eerder verwacht.
Tot grote blijdschap van eigenaar Albert Keizer van Next Generation Shiplift.



Eerder werden schepen voor reparatie en onderhoud naar een drijvend dok in Lauwersoog gebracht.
Maar het is gemakkelijker en goedkoper om ze uit het water te tillen.


Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10