Auteur Topic: HOE PLAATS IK EEN FOTO?  (gelezen 18719 keer)

Offline Willem Visser

• Administrator
  • Hero Member
  • Geslacht: Man
HOE PLAATS IK EEN FOTO?
« Gepost op: di/ 2/okt/2007 : 15 : 15 »
Regelmatig wordt de vraag gesteld, ´Hoe plaats ik een foto op het forum`.
Ik zal proberen dit aan u uit te leggen, zodat u binnen een no time zelf u foto´s kan plaatsen op het forum.

Ten eerste moet u een provider hebben, waar je de foto´s kan opslaan en dat kunt u doen bij http://photobucket.com/
Om te beginnen klikt u eerst op de link hierboven en u komt dan op de startpagina van Photobucket.
Rechtsboven ziet u een rood vakje met Join Now en als u daarop klikt, dan gaat u zich eerst registreren en dit wijst vanzelf.
Het gebruik van PB is gratis en zijn er dus geen kosten aan verbonden.

Als u dit gedaan hebt, dan krijg je direkt toegang tot de site nadat je ingelogd bent.
Je krijgt dan een scherm te zien waar het volgende staat Upload Images & Videos., klik daar op.

U gaat dan weer automatisch door naar een nieuw scherm, waar u drie lege regels ziet staan, met daar achter bladeren.
Als u op bladeren klikt, dan kunt u een foto uit uw eigen bestand halen en deze foto kan dan evt op het forum gezet worden.
Bent u het eens met uw keuze, dan klikt u op Upload en ziet u een paar seconden later de foto op de pagina staan van Photobucket.

Let wel op, de naam van de foto die moet aan één gesloten zijn, dus niet Kroon vaarder, maar Kroonvaarder.
Ook moet de foto op jouw PC opgeslagen zijn als type JPEG, dat kunt u evt bij de eigenschappen zien van de foto.
De foto mag ook niet groter zijn dan 750x499 pixels, als het goed is heb je wel een foto progamma waarin je de grote van de foto kan bewerken.

Onder de foto ziet u vier regeltjes staan, u klikt dan op de onderste IMG regel en je ziet dan, dat hij blauw wordt en verschijnt er geel vakje met Copied
De IMG regel is nu gekopieerd en u bent klaar om de foto over te brengen naar het forum.

U gaat naar het forum, kijk waar u de foto wilt gaan plaatsen en klik op reageren en ga dan in het vak staan waar je ook iets schrijft, klik daarna weer met uw rechtermuisknop en klik op plakken en u ziet dat de URL regel is geplaatst.
Klik dan eerst op Bekijken, dan ziet u de foto en Verstuur ´m daarna en hij staat op het forum.

Als u gewoon een foto van internet wilt afhalen, dan gaat u op de foto staan, klik weer rechts, ga naar eigenschappen, sleep uw muis over de url regel tot hij blauw wordt en kopieer, ga naar het forum, reageer, klik op icoontje voeg afbeelding toe en dan ziet u dit verschijnen img][/img ga er tussen staan met je muis, dus zo, img]x[/img plak je url regel daartussen en de foto kan geplaatst worden.
Ik hoop dat u er uit komt en mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

Veel succes!

Let op!
Wanneer u de foto bij PB verwijdert / delete, dan is de foto ook op het forum verwijdert.

« Laatst bewerkt op: wo/ 3/okt/2007 : 11 : 22 door Willem Visser »
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

Offline Willem Visser

• Administrator
  • Hero Member
  • Geslacht: Man
Re: HOE PLAATS IK EEN FOTO?
« Reactie #1 Gepost op: za/ 8/jan/2011 : 11 : 44 »
Omdat er bij Photobucket inmiddels een paar dingen zijn veranderd, probeer ik nu met wat afbeeldingen uit te leggen, hoe men een foto kan plaatsen. Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is voor de leden die graag een foto willen plaatsen. Zorg er wel voor dat de maximale breedte voor een liggende foto 750 en voor een staande foto 480 pixels is. Dit kan je met je fotoprogamma die je op je pc ingeinstalleerd hebt, instellen. Mocht je nog vragen hebben, stel deze dan bij het board Hard en Software.

Ga nu naar http://s87.photobucket.com/

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11