Author Topic: pensioen informatie  (Read 49202 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PWG

• Guest
Re: pensioen informatie
« Reply #10 on: Tue/ 6/Mar/2012 : 11 : 37 »
Ook ik werd voor m'n 60e door BPK benaderd en heb het toen meteen laten ingaan,wel wetend dat het dan met 65 minder werd.
Eigenlijk niet zo slecht,tot m'n 65e ongeveer 210 per maand en na m'n 65e zo'n 115 per maand.
Best redelijk gezien het feit dat je toen pas na 25 in het pensioenfonds werd opgenomen
Voor zover ik het aan de huidige dekkingsgraad kan zien,word er bij ons zoals bij veel anderen ook niet gekort per april 2013 of zoals bij sommigen al april a,s.
Dus van 18 tot 25 niks maar alleen over  ongeveer 4 jaar daarna.

Groeten,Piet

Offline Hubertus

• Hero Member
« Reply #11 on: Tue/ 6/Mar/2012 : 14 : 01 »
sommige fondsen komen pas later uit hun schulp en een paar jr niet indexceren kost ook veel geld op termijn want inflatie staat
nagenoeg nooit stil. Vergijzen en mensen worden gezonder ouder zegt men terwijl 20 a 30 jr gelden al consessies werden gedaan
voor die komende vergrijzing. Politici deugen gewoon niet en staan onder invloed van banken wergevers etc. Je kunt er alleen iets
aan veranderen door je stemgedrag en......niet vergeten, ook ouderen hebben (door hun aantal) de toekomst.......Hub

Offline S.Krol

• Jr. Member
« Reply #12 on: Wed/28/Nov/2012 : 13 : 49 »
Eigenlijk niet zo slecht,tot m'n 65e ongeveer 210 per maand en na m'n 65e zo'n 115 per maand.

Tot mijn verbazing kreeg ik kortgeleden nog een correspondentie van het BPK.
Ze hadden blijkbaar ontdekt waar ik woon.
Zag dat ik in de toekomst recht heb op zo'n kleine 500 Euro.
Niet slecht zeiden mijn vrouw en ik.
Tot we beter keken, het was per jaar.
Dus in de toekomst toch nog bijna 40 euro per maand uit Nederland.
Ik heb trouwens ook maar zo'n 2-3 jaar bijgedragen.

joop60

• Guest
« Reply #13 on: Wed/28/Nov/2012 : 15 : 12 »
In 1962. als bediende van de bediendes 3 gulden 60 gage per dag. Toch 10 jaar KNSM-er geweest. Vanaf m'n zestigste 125 euro per maand pensioen. Nu 86 euro per maand, is toch een tank benzine,
Joop Sch.

Offline Ton Kompier

• Administrator
  • Hero Member
  • Akimotos
« Reply #14 on: Wed/28/Nov/2012 : 15 : 15 »
Ik weet niet wat ik krijg van mijn vaartijd want paar jaar terug kon ik het laten overschrijven naar mijn werkgever toen.
Heb ik laten doen , maar moest wel 100 gulden administratiekosten betalen.
Maar wat ik totaal vang? Daar zal ik niet over klagen.
Ton

De zee is groot en ik ben niets.

Offline Joost Hoebee

• Newbie
« Reply #15 on: Thu/ 3/Jan/2013 : 15 : 46 »
Ik zit dit zo allemaal eens te lezen, mijn vaartijd was zo'n kleine tien jaar (gestopt in 1972) en natuurlijk ben ik weer eens een uitzondering want op mijn 40e (1986) kreeg ik bericht van het bedrijfspensioensfonds voor de koopvaardij en zij berichtte mij dat ik mijn pensioen belastingvrij kon afkopen. Daar ben ik op ingegaan en kreeg 4 maanden later 1500 gulden overgemaakt. Later, veel later kreeg ik nog een bedragje van Dammers & van der Heide en van de Carabeka. Nou dat was het .
groetjes Atlantiek

PWG

• Guest
« Reply #16 on: Sun/26/May/2013 : 10 : 39 »
Hallo pensioengenietende zeebonken.Hebben jullie je pensioen deze maand al ontvangen?Ik nog niet en dat ben ik van BPK eigenlijk niet gewend,is meestal de 23e,soms 24e wel binnen.Als het er morgen niet is wordt het bellen,want voor hetzelfde geld hebben ze het op een verkeerde rekening overgemaakt want ook dit blijft mensenwerk en een computer is zo dom dat ie alleen maar kan uitvoeren wat je hem opgeeft te doen.
Misschien hoor ik wel iets van jullie.Groeten,Piet uit Brunssum

Offline Gerrit Hofmeijer

• Veel plezier bij de kroonvaarders
  • Administrator
  • Hero Member
  • Welkom bij de Kroonvaarders
    • kroonvaarders
« Reply #17 on: Sun/26/May/2013 : 11 : 16 »
Piet
Bij mij staat er ook niets bij geschreven, denk dat het morgen (Ma-26-05-2013) er op zal staan.

Gerrit
Groetjes Gerrit Hofmeijer

PWG

• Guest
« Reply #18 on: Mon/27/May/2013 : 23 : 48 »
Stond er vabdaag op en op de BPK site stond dat er een storing was in het systeem.Kunnen we weer feesten,haha

Offline Jan de Jong

• Hero Member
  • Een ,,uitgekookte'' Kok
« Reply #19 on: Sat/28/Jun/2014 : 10 : 37 »
De Telegraaf
vr 27 jun 2014, 07:50
'AFM, grijp in bij pensioenfonds Koopvaardij'

door Bernard Vogelsang
Toezichthouder AFM moet ingrijpen bij het Bedrijfspensioenfonds voor de Koopvaardij. Het pensioenfonds kampt met tegenvallende rendementen en is niet helder over de kosten die het maakt. 

Dat stelt directeur Michael van Bemmelen van financieel dienstverlener Ten Oak Capital uit het Amerikaanse New Jersey. Hij roept de AFM vandaag in een open brief op om zich te gaan bemoeien met de gang van zaken bij het pensioenfonds Koopvaardij.
In de brief haalt Van Bemmelen ook hard uit naar pensioenuitvoerder MN Services.
Hoge kosten
Van Bemmelen trok al eerder aan de bel over de tegenvallende rendementen en hoge kosten van diverse Nederlandse pensioenfondsen. Volgens hem leggen pensioenfondsbestuurders de oorzaak van de negatieve rendementen veel te gemakkelijk bij de crisis van de afgelopen jaren en zetten zij het mes te weinig in de eigen kosten
Jan de Jong