Author Topic: Re: WELKOM NIEUWE LEDEN  (Read 279220 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

beppie van de poll

• Guest
Re: WELKOM NIEUWE LEDEN
« Reply #30 on: Sun/20/Jan/2008 : 18 : 59 »
Ton, bedankt voor het plaatsen van de foto,s van Hans.Nu maar hopen dat iemand Hans erkend. Via deze site wil ook vraag nog een oproep plaatsen. Hans van de Poll is op zoek naar een zekere Jimmy uit Kerkrade en andere opvarende van Minos,Ladon, en de Jason. Zie op het forum monsterboekjes en gezocht. Groetjes Beppie van de Poll

Offline Coaster W.

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Zeelieden voelen zich overal thuis zeker bij ons
« Reply #31 on: Sun/20/Jan/2008 : 22 : 38 »
Forumnisten,

Hier de mail van de familie van der Poll

Aan Wim Kuster,

Hierbij antwoorden op Uw vragen.
Ik ben op deze site terecht gekomen omdat ik de schepen van mijn man Hans van de Poll zocht. Hans heeft gevaren vanaf 1963 t/m `1972.
Aangezien hij altijd het over een zekere Jimmy uit Kerkrade heeft heb ik een e-mail gezonden naar de kroonvaarders, ik heb daarop van Ton Kompier bericht gehad en zijn monsterboekje en foto,s naar hem toegestuurd en nu staat het op gezocht.
Ik hoop dat U nu volgende informatie heeft gekregen ook zijn monsterboekje staat op het forum misschien kunt U hier ook nog wat mee, om de opvarende van Hans en Jimmy op te sporen. Met vriendelijk groet Beppie en Hans van de Poll.

Beppie Welkom aan boord.
Heb inmiddels de geplaatste foto's gezien dat is nostalgie. Staan wel bekende van mij op op de foto's van de Ladon.

VRG Coaster :smilie_happy_thumbup:
Eens kom je er achter dat het leven eindig is
Gebruik je tijd daarom verstandig. Laat een IEDER in zijn WAARDE

Offline Coaster W.

• Global Moderator
  • Hero Member
« Reply #32 on: Tue/22/Jan/2008 : 19 : 21 »
Forumnisten,

Hier is een ijverige zoon die voor zijn Vader het internet gebeuren doet

Ik kom hier terecht via mijn vader en was op zoek naar foto"s enz.
Mijn vader heeft bij de knsm gevaren van 1963 tot 1972 op de delft de archimedes enz.toen we oude herrineringen aan het ophalen waren kwamen we dit alles tegen.
Mijn vader heeft zelf nog geen Internet, en gebruikt dit zolang bij mij.

PS de naam van mijn vader is Gerrit Moed.

Beide welkom aan boord.
Heb natuurlijk wel wat vragen Wat was de functie van je vader aan boord.
Kan je wat specifieker zijn wat de schepen betreft enz kan alles inhouden heb je vader data en of jaren Misschien nog een monsterboekje ? ?

VRG Coaster :smilie_happy_thumbup:
« Last Edit: Tue/22/Jan/2008 : 19 : 25 by Coaster W. »

eef

• Guest
« Reply #33 on: Sat/26/Jan/2008 : 00 : 14 »
Hallo als oud Amsterdammer en toen wonende op de o.z voorburgwal , we kwamen veel op het terein van de KNSM ik was al eens ingeschreven op dit forum maar door omstandigheden weinig of niets meer meegedaan en zo ook mijn inlog code,s vergeten,maar ja we zijn er weer nu met pensioen in de duikbedrijf gezeten bij Goedkoop,(aanleg IJ tunnel) Wijsmuller ,Tak,s berging later Smit-Tak, daar voor in 1958 gevaren bij Vinke en Co en mij Nederland.moet nog even uitvinden hoe we een foto,tje er bij kunnen plakken
groeten
Eef

wildeboer

• Guest
« Reply #34 on: Sat/26/Jan/2008 : 00 : 31 »
Ok ,als nieuw lid even voorstellen.
Ik ben wil de boer geboren 1946 te Zutphen.
heb van 1961  tot 1965 gevaren bij de knsm op de kustvaart.
De namen van boten die ik me nog herinner zijn de Arcas en de Labotas.
Op de Arcas heb ik eigenlijk,met een paar uitstapjes ,alle 4 jaar gevaren.
Met kapitein,naam weet ik niet meer,maar hij woonde in Engeland.
Ik heb altijd willen varen en de 4 jaar knsm waren heel mooi.
Sinaasappels halen de Spaanse kust langs.En wat te denken als we de krenten oogst gingen halen op al die griekse eilandjes.
De winter van 63 hadden we pech we hebben toen een aantal reisjes Amsterdams = Kopenhagen  gedaan.In konvooi achter een giga ijsbreker.
slechts een naam is blijven hangen, Nico woonde in de jordaan en heb noch een paar maanden bij hem thuis gelogeerd toen ik voor stuurman ging leren.

mvg

wil de boer

Offline Coaster W.

• Global Moderator
  • Hero Member
« Reply #35 on: Mon/28/Jan/2008 : 09 : 46 »
Forumnisten,

Dat noem ik attent gisteren welkomstmail vandaag antwoord.

Beste Wim,

Hierbij zal ik mij even voorstellen
Mijn naam is Alex Munter, 45 jaar, 22 jaar lang gevaren als wtk bij diverse maatschappijen.

Vinke & Co Rotterdam, Egon Oldendorff uit Lbeck Duitsland, Joon Shipping Rotterdam,
KNSM-Kroonburg alhoewel deze maatschappij niets meer te maken had met de echte KNSM maar meer een sub afdeling van Nedlloyd, Provinciale Stoombootdiensten in zeeland, Wagenborg Delfzijl
en sinds 2 jaar ben ik aan de wal en werk ik in een Frietfabriek als storingsmonteur.

Verder heb ik als oud zeevarende interesse in alles wat met de scheepvaart te maken heeft, Mijn vader voer bij de VNS, mijn  broer bij de Nedlloyd en ik overal, dus je ziet het zit een beetje in de familie.

Ik kwam uit bij de KNSM omdat mijn vrouw een kennis heeft en die man heeft gevaren bij de KNSM, als kapitein werd er altijd gezegd.
Wel nu, het blijkt ook te kloppen omdat ik zijn naam heb gevonden op een van de monsterrollen van de Daphnis eind jaren 60
Zijn naam is Johannes de Nooy
En ik was op zoek voor hem naar wat foto's van de Daphnis, ik heb ze gevonden in het forum en daar ben ik er blij mee en hopelijk hij ook
Ik zal in de toekomst nog wel vaker in het forum struinen op zoek naar bekende namen en eventueel verhalen over dhr de Nooy

Verder is het is gewoon hartstikke leuk om ook deze site van de KNSM te bezoeken.
Schitterend zo al die foto's van ontzettend mooie schepen met enorm veel bemanning dat gaf toch veel meer gezelligheid dan heden te dagen.

Ik hoop dat je zo een beetje beknopt overzicht heb van wie ik ben en wat ik hier doe

met vriendelijke groeten

Alex Munter
Baarland

Alex, Welkom aan boord en bedankt voor je snelle reactie.
Je zal het nog wel meer lezen maar bij deze vraag ik of je nog foto's uit jou vaartijd heb en misschien kan je Johannes de Nooi ook overhalen om foto's verhalen monsterboekje etc. uit zijn vaartijd te publiceren.

VRG Coaster

Offline Gerrit Hofmeijer

• Veel plezier bij de kroonvaarders
  • Administrator
  • Hero Member
  • Welkom bij de Kroonvaarders
    • kroonvaarders
« Reply #36 on: Thu/31/Jan/2008 : 20 : 16 »
Geachte heer Kuster,
Mijn naam is Henk Snoek.
Ik ben geboren in 1948 en als bijna 18 jarige als zeun aangemonsterd voor 3 reisjes op de Oranje Nassau.
Dit was in juni 1966.
Ik weet nog dat het juni was want ik kreeg tijdens mijn eerste reis rond mijn verjaardag ( 23 juni ) een "geluks"telegram,teminste dat dacht ik.
Dit bleek echter een telegram met het bericht dat mijn vader was overleden.
Geen leuke start na 14 dagen op zee.
Ook weet ik nog dat tijdens mijn 2e ( of 3e ) reis op genoemd schip wij de bemanning en wat passagiers van de Prins der Nederlanden hebben opgepikt van de Azoren nadat deze op een rots aldaar was gelopen.
Na wat kustreizen ben ik nog gaan slingeren op de Pericles op Chili en ben daarna gestopt.
Achteraf misschien wat te vroeg want ik heb eigenlijk mijn hele leven met veel plezier aan deze tijd teruggedacht.
Ik heb nog wat dia,s van de Oranje Nassau en ook een mooie dia van de Hercules aan de kade van Paramaribo.
Ik laat ze omzetten naar foto,s en dan ziet u ze wel verschijnen.
Op aanraden van mijn zoon heb ik de naam Pericles op Google opgevraagd en via via kwam ik op uw site.
M.vr.gr.Henk Snoek,
Amstelveen.  F.Snoek@Planet.nl
Groetjes Gerrit Hofmeijer

Offline Coaster W.

• Global Moderator
  • Hero Member
« Reply #37 on: Tue/12/Feb/2008 : 16 : 11 »
Forumnisten dezze stond in mijn mail

Hallo beste collega's,

allereerst stel ik mijzelf even voor.

Ik ben Aart Broekhuizen uit Hilversum.

Al surfende ben ik toevallig op de website van de kroonvaarders bij de "Vereniging" terecht gekomen.
Na registratie n een lange afwezigheid, hier dus alsnog een beschrijving van "mijn" tijd bij de KNSM.

Begonnen als koksmaat op de Aegon, en later op de Theron, schepen waar we de hele caraibische zee mee afstroopte,
ben ik naar school voor de civiele dienst ter koopvaardij gegaan, vanwaar ik op de Prins der Nederlanden als salon en later
als kapiteinsbediende (kapitein Blaauw ) ben gaan varen.
Op deze boot heb ik de mooiste tijd van mijn leven beleefd, mede omdat ik smoorverliefd werd op een meisje uit Aruba dat als passagier naar haar eiland terug ging.
Op de laatste avond vr aankomst Aruba, wist ik nog een papiertje met mijn naam en adres in haar hand te frommelen met de vraag om mij eens te schrijven.
Dit werd mijn geluk. We zijn nu al 35 jaar gelukkig getrouwd en hebben twee grote jongens.

Door de jaren heen is het zeewater door mijn aderen blijven stromen, en nu ik als vutter veel te veel tijd over heb, vul ik mijn dagen met het zoeken naar alles wat met de KNSM te maken heeft gehad.
Konden wij die tijd nog maar even terughalen. Gelukkig maakt de computer dat nog een beetje mogelijk.

Met groet aan ieder die dit leest !!

Aart  Broekhuizen

( oud KNSM-er )     

Aart,

Welkom aan boord, zo te lezen heb je toch wel het een en ander op de Prins meegemaakt. Wij zouden daar graag deelgenoot van worden. Ook zijn wij geintereseerd, als je ze niog heb, in foto's uit die tijd.
Monsterboekje is ook altijd welkom kunnen wij vergelijken of er iemand is die met je gevaren heeft. Je weet nooit welke oude makkers je hier tegen komt.

VRG Coaster                 

holsteijn

• Guest
« Reply #38 on: Fri/29/Feb/2008 : 16 : 12 »
Hallo Wim.

Laat ik mij eerst even voorstellen,ik ben Gerard van Holsteijn geboren in 1946 en woon in Zoetermeer.
Hoe ik op de site ben gekomen? Iets zoeken in het verleden want het varen was toch wel erg leuk. Ik heb van 1966 tot 1971 bij de KNSM gevaren. Eerst op de Oranje Nassau als 3e kok daarna op de MERCURIUS, GANYMEDES. HERMES, ARES,en de NEPTUNUS als koksmaat bakker en daarna op de MINOS, CHARIS en de THEMIS als 1e kok van daar mijn belangstelling voor de KNSM. Daarna nog bij de SHELL gewerkt op de ACMAEA tot 1973. Daarna in een verpleeghuis souschef/kok geworden. Nu werk ik sinds 2000 bij de voedings administratie en ga ik Juli a.s. met fut. Wat ik hoop te vinden??. Misschien oud collega's  foto's varen was toch iets moois. Volgende week ga ik met mijn vrouw weer varen na zoveel jaren kan ze ook beleven wat het is.

Ik hoop je hiermee van dienst te zijn
Gerard van Holsteijn

peterjohan

• Guest
« Reply #39 on: Fri/29/Feb/2008 : 16 : 52 »
Beste mensen,
toen ik tijdens mijn keuring voor de militaire dienst te kennen gaf dat ik wilde varen voor mijn dienst en toen toch wel, enigzins verrast, werd ingedeeld bij de marine, afdeling Koopvaardijbeveiliging, begon de periode van ruim zeven jaar Koopvaardij.
Om niet geheel ongeschoold naar zee te gaan had ik als Brildrager de keus Marconist of Hofmeester te worden. Kennissen welke al enkele reizen gemaakt hadden adviseerden mij de Hofmeestersopleiding te gaan volgen, volgens hun ervaring hadden de Hofmeester en de Kapitein het beste leven aan boord en werd iedere Sparks knettergek van het acht uur per dag naar morse te moeten luisteren.
Dat ik naar de Vakschool ter opleiding van civiel personeel ter koopvaardij ben gegaan was de eerste stap naar eerst de ciciele dienst en later de hotellerie toen ik in 1970 met varen stopte.Na deze opleiding begon ik mijn vaartijd als Commis Salon, het hulpje van de salonbediende, op vrachtschepen met een beperkte passagiers-accommodatie.Ik zal binnenkot een verslagje sturen van hetgeen ik mij herrinner,
Vriedelijke groet, Peter Janssen