Author Topic: Re: WELKOM NIEUWE LEDEN  (Read 293339 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henkkie55

• Guest
Re: Re: WELKOM NIEUWE LEDEN
« Reply #300 on: Sun/ 5/May/2013 : 19 : 12 »
Hallo;
Mijn naam is Henk Lindenberg ik ben gaan varen bij de KNSM in 1969 op de ISIS als koksjongen , later als koksmaat en koksmaat bakker , kok en toen in 1974 naar de hogere kokschool te Rotterdam .Na het diploma scheepskok gaan varen bij de Shell vanaf 1976 als Hoofdvoeding (hovo) ,eind 1980 gestopt met varen en aan de wal gebleven.Kwam op het forum terecht nadat ik een boekje te leen kreeg(De kroonvaarders) van Dick Pronk die in die tijd ook bij de KNSM zat als wtk.
Jammer genoeg ben ik in 1974 mijn monsterboekje met al mijn papieren kwijt geraakt in Singapore. Daardoor weet ik niet meer precies op welke schepen ik heb gevaren.In iedergeval heb ik na de IS ook op de ON en ES schepen gevaren. Ik woonde in die tijd in Middelburg en tegenwordig in Vlissingen. Ga nu zo af en toe het forum doorspitten en wie weet kom ik nog een hoop dingen van toen weer te weten.

Offline Ton Kompier †

• Administrator
  • Hero Member
  • Akimotos
Re: WELKOM NIEUWE LEDEN
« Reply #301 on: Sun/ 5/May/2013 : 21 : 41 »
Henk welkom en ik denk dat er wel personen zijn die jou zullen herkennen.
Want de kok aan boord daar kon men niet om heen. :smilie_happy_thumbup:
Ton

De zee is groot en ik ben niets.

Offline Gerrit Hofmeijer

• Veel plezier bij de kroonvaarders
  • Administrator
  • Hero Member
  • Welkom bij de Kroonvaarders
    • kroonvaarders
« Reply #302 on: Sun/ 5/May/2013 : 22 : 33 »
Henk ook van mij een welkom op het KNSM/kroonvaarders forum, en als je nog wat foto's of verhalen weet kan je ze in de beteffende topics plaatsen.
Vooral foto's zijn altijd leuk, eerlijk gezegd, namen zeggen mij niet zoveel meer, maar foto's roepen altijd weer herinneringen op.

Gerrit
Groetjes Gerrit Hofmeijer

Jan Zitvast

• Guest
« Reply #303 on: Wed/15/May/2013 : 21 : 26 »
Ruud G. Smit had het over kapitein Kila, volgens was hij in 1958 kapitein op de Niobe waarmee we 3 weekse reisjes naar de Finse kust maakten. Veel lol gehad daar in Finland , de enige andere naam die ik mij nog uit die tijd kan herinneren is matroos Henk Visbeen.
m.v.g. Jan Zitvast

Kok

• Guest
« Reply #304 on: Thu/ 6/Jun/2013 : 16 : 29 »
De naam is Kok van Stavel.  Meer info zal Ton Kompier geven.
Hij heeft mij zo juist geregistreerd op dit forum

Offline Ton Kompier †

• Administrator
  • Hero Member
  • Akimotos
« Reply #305 on: Thu/ 6/Jun/2013 : 20 : 16 »
Ja ik zal wat informatie geven.
Op de zwart-wit foto staan Kok en ik  - 4e en 5e klas - moet dan 1952-53 zijn geweest
De andere foto is vandaag genomen.
We zien elkaar na 60 jaar terug. Woonde naast elkaar op Kattenburg
We vonden elkaar doordat ik een reactie had geplaatst in krantje  " Oudamsterdammer".
Daarop reageerde iemand anders en via die persoon kwamen wij weer in kontakt.
Kok heeft gevaren na mij op de Palamedes en Pericles, moet zijn geweest in 1963-64.
Daarna is hij bij andere maatschappij gaan werken.
En dan te bedenken dat we jaren bij elkaar in de buurt hebben gewerkt in Amsterdam
Zo zien we dat reageren op iets toch iets kan opleveren..

hier de foto's

Toch wel mooi dat internet (indien het werkt natuurlijk)
Ton

De zee is groot en ik ben niets.

Offline corva

• Newbie
« Reply #306 on: Thu/ 6/Jun/2013 : 23 : 01 »
Kok en Ton, door de jaren heen blijven jullie toch twee leuke kereltjes!
Groet, Cor.

janfernhout

• Guest
« Reply #307 on: Sat/19/Apr/2014 : 16 : 19 »
Hallo iedereen
Ik ben pas lid en wil me even voorstellen. Jan Fernhout, marconist op de Oranjestad, Helena en Bennekom in 1959. Daarna VNS op de Heemskerk en Molenkerk. Toen naar de Halcyon Lijn op de Stad Gouda, Stad Rotterdam en Stad Utrecht. Dan op de Alcor van Nievelt. 1965-1972 Scheveningen Radio. 1972-1981 weerschip Cumulus van de Rijksluchtvaartdienst/KNMI. 1981-1998 Rijksluchtvaartdienst luchtverkeersleiding Schiphol. Eind 98 met pensioen. Ik ben nu 74.
Mijn zeemansleven heb ik smakelijk verteld, getuige mijn dikke gastenboek in mijn website
http://www.varenwasleuk.nl/ Ik wens jullie veel leesplezier met mijn "o ja!" verhalen.
Groetjes van sparks PGOP PEPT PDAJ (KNSM)
« Last Edit: Sun/20/Apr/2014 : 14 : 34 by janfernhout »

Offline Coaster W.

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Zeelieden voelen zich overal thuis zeker bij ons
« Reply #308 on: Thu/18/Jun/2015 : 17 : 56 »
Zo eindelijk weer een nieuwe forumnist die onze welkomstmail heeft beantwoord.

Kees liet ons het volgende weten

Zo je weet - gezien de vragenlijst - ben ik in 2011 met pensioen gegaan, en ben nu 69.
 Ik ben door Ton Kompier op de site terecht gekomen.
 Ik ben redelijk betrokken bij een en ander van het Maritiem Trefpunt te Almere Poort ( Jan Nierop ) die
 de KNSM expositie tot einde dit jaar heeft verlengt, ik ga op gezette tijden met Jan naar de maritieme
 ruilbeurs in IJmuiden - ook heel veel KNSM daar te vinden.

Zelf heb ik nooit bij de KNSM gevaren, ik ben na de pollux begonnen bij de HWAL en toen HSM.
 Inmiddels o/g geworden en toen de stap gezet naar de VCK/SVEA en daar als matroos aan de gang.
 Een aantal jaren bij de SVEA Stockholm - intern uitgeleend om het zo maar te zeggen aan de Zweedse tak -
 als matroos en later bootsman.
 Terug in Nederland bij Muller en Co te Rotterdam aan de bak, na twee jaar naar Kamp's te Groningen op
 de kustvaart en na enige tijd bij carabeka nog een poosje gevaren op wat schepen - enkele onder
 kapitein eigenaar als reder om het zo te zeggen.
 Wel een mooie en tijd, persoonlijk had ik mijn mooiste vaartijd bij de SVEA Stockholm en bij Muller en Co,
 bij Muller op de fruitjager POOLSTER de hele wereld rond van hot naar her - echte wilde vaart.

Na mijn vaartijd omgeschoold naar lasser, en daar door in de verwarming terecht gekomen als ( eerst veel
 omscholing - avondschool, etc, etc ) de stap naar,
 service monteur grote installaties Benelux, in de loop van mijn arbeidzame leven nog Chef monteur
 geworden en later service coördinator onderhoud en storingen.
 De laatste 10 jaar bij diverse woningbouw corporaties in de technische diensten gewerkt vooral
 bij grote p rojecten advies en onderhoud ketelhuizen - later nog wat sociaal werk gedaan na een
 reorganisatie, bewoners spreekuren, onderhuur en overlast aanpak.

nou Wim dat is het zo'n beetje.

ik hoop dat het lijstje van jou wat ik als bijlage binnen kreeg zo goed
                              als mogelijk is in gevuld.

groet, Kees

Nogmaals welkom aan boord Kees

Vrg :smilie_animal_dog:
Eens kom je er achter dat het leven eindig is
Gebruik je tijd daarom verstandig. Laat een IEDER in zijn WAARDE

Offline Eldert

• Newbie
« Reply #309 on: Wed/ 2/Dec/2015 : 15 : 29 »
Ik ben Eldert Huis en begonnen met varen op 01-02-1963. Mijn eerste boot was de Ms. Bawaen. Daarna drie reizen met de Ms. Oranje. gevolgd door een reis met de Bengkalis, Hilversum (2x), Katendrecht (2x) en met de Hilversum naar Bermuda, overgestapt op de Oleander, daarna de Liberiakust  (4x) en als laatste de Waardrecht. Heb dit als een geweldige periode ervaren, en denk daar nog vaak met voldoening aan terug. Begonnen als lichtmatroos, gevolg door matroos o/g, daarna matroos en afgesloten als bootsman. Na mijn carrière in de zeevaart ben ik tot aan mijn pensioen internationaal chauffeur geweest. Doordat ik mijn studie heb gevolgd op de Pollux (nummer 4789) heb ik mij nu aangesloten bij de KNSM.  Hobby's zijn tekenen (vooral schepen) en musiceren (leadgitaar) en bezig zijn met modelbouw..