Auteur Topic: Re: WELKOM NIEUWE LEDEN  (gelezen 241865 keer)

Lenny

• Gast
Re: WELKOM NIEUWE LEDEN
« Reactie #40 Gepost op: ma/ 3/mrt/2008 : 07 : 34 »
Beste Wim,

hierbij meer info mbt aanmelden forum Kroonvaarders community:

Vraagje ??

1. Hoe ben je op onze site terecht gekomen.
Reactie: via de KNSM site

2. Van waar de interesse voor ons KNSM forum.
Reactie: Ik ben opzoek naar reisverhalen en/of foto's ed.. van m'n opa Jacobus Verbaan (geboren op 11-12-1916), hij zat destijds op de ORANJESTAD (motorman???). Bij onze familie zijn er geen foto's uit deze tijd bekend.
Ik heb m'n opa nooit gekend, ik was 8 maanden toen hij overleed. Ik ben enorm benieuwd naar z'n tijd op de ORANJESTAD en heb de hoop dat iemand van deze forum hem kent.

3. Wat is je verleden, let op bedoel het normaal, werkt je nog.
Reactie: zie vraag 2.

Wat zijn zo al je dagelijkse bezigheden,  zoek je iets specifieks van de KNSM etc. etc.  Wij horen/lezen het graag.
4. Ik woon en werk zelf in den haag (loosduinen) en zoek dus informatie van m'n opa.

Ik hoop dat u zo voldoende bent geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

mw. Lenny Veenhoff

Online wkruk

• Newbie
« Reactie #41 Gepost op: di/ 4/mrt/2008 : 14 : 05 »
Hallo,
Zojuist lid geworden en op verzoek van WHK hier mijn verhaal, op de website gekomen nadat ik er op geattendeerd door WHK een oude Pollux maat van mij in 1961, Ben gaan varen bij de VNS en een schip van de KNSM de Willemstad van de 02.12.65 tot 14.07.66 daarne weer VNS tot 1972 aan de wal in Durban RSA gaan werken in de Dokken, Thans Directeur en Medeaandeelhouder in Scheepsreparatie bedrijven in Durban East London, Kaapstad en Walvis Baai. Hebben eigen drijvende dokken en toegang tot Gegraven dokken, hebben drijvende kranen sleepboot etc etc. Dat  is het dan. % kinderen en 11 klein Kinderen Boerderij met Paarden en Schapen en 5 honden

Hartelijke groeten

Peter4

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: do/ 6/mrt/2008 : 22 : 11 »
Geachte Forumleden cq wmaster

Bij deze wilde ik me even voorstellen, ben er niet zo handig in maar als men verdere info wil dan verneem k het graag.

Ik ben van beroep vrachtwagenchauffeur en uit die hoofde kwam ik eind jaren zeventig dagelijks verscheidene malen op het KNSM eiland om vracht aan te leveren.
Ik heb dit als zeer interessant en zeer boeiend ervaren vooral ook de sfeer daar.
Nu een dikke dertig jaar later denk ik er nog regelmatig met weemoed aan terug.
 In mijn speurtocht naar documentatie van die periode ben ik op deze site terecht gekomen.en besloot me aan te melden.
Ik heb ook gevaren alleen was dat bij de marine gedurende mijn dienstplicht, die haD JE TOEN NOG.

gaande weg ben ik me ook zeer gaan interesseren over de vloot en verdere havenontwikkelingen.
Ik hoop hier nog vele ervaringen van u te mogen meelezen en misschien heb ik anderszijds ook wat te melden wat voor u interssant is.

Ik ben dus nog steeds werkzaam als chauffeur .

Hopelijk kan ik hier nog foto,s van het havenbedrijf etc vinden.

Nu dit was het wel zo,n beetje
Vr groeten,
Peter Bakker

Hallo, Coaster

Ik heb geprobeerd je vragen te beantwoorden middels een berichtje in de topic Welkom Nieuwe Leden maar volgens mij is het niet goed gegaan.

Zodoende wil ik het op deze manier doen.

Mijn naam is Peter Bakker jong 54 jaar

Gehuwd, vader en grootvader en werkzaam als vrachtwagenchauffeur.

In mijn jeugd heb ik gevaren bij de marine als dienstplichtige en dat was een onvergetelijke ervaring. Misschien is dat de reden waarom ik een tik heb van alles wat met scheepvaart te maken heeft, special wat Amsterdamse aangelegenheden betreft..

In mijn zoektocht naar foto,s of andere documentatie over de oude oosthavens in Amsterdam ben ik dus bij jullie beland.

Ik heb destijds veel vracht aangeleverd op het KNSM eiland en de sfeer toen roept bij mij nostalgie op omdat het er nu zo totaal anders aan toe gaat in de havens en elders in het transport.

Dus probeer ik me te koesteren in de herinneringen van toen.

Ik hoop dat ondanks dat ik niet bij de KNSM gevaren heb toch welkom ben.

Vr groeten, Peter Bakker

« Laatst bewerkt op: za/ 8/mrt/2008 : 19 : 04 door Coaster W. »

Offline Coaster W.

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Zeelieden voelen zich overal thuis zeker bij ons
« Reactie #43 Gepost op: za/ 8/mrt/2008 : 18 : 47 »
Forumnisten,

allemaal even wakker worden. De meneer die zich met een vreemde naam had geregistreerd heeft zijn naam veranderd en meldt zich nu als Maurice

Beste Coaster

Bedankt voor de welkomstmail. (ik heb mijn Forumnaam veranderd naar Maurice)

Ik stuur je deze mail omdat ik idd wat moeite heb uit te vinden hoe ik een nieuw topic kan plaatsen in het forum ( de knop nieuw topic kom ik nergens tegen.)

Ik kwam per toeval op de site terecht, omdat ik een discussie had gehad met iemand over schepen vroeger en nu waarbij ik had gezegd dat ik zelf gevaren had en een foto van een van de schepen waarop ik gevaren had zou zoeken. Toen ik ging googelen kwam ik dus deze prachtige site tegen met een overvloed aan materiaal en duidelijk actief forum/verenigings leven.

Ik heb als ladingklerk gevaren tussen ca. 1963 en 1968 (precies weet ik het niet ik moet ergens nog wel wat spullen en een monsterboekje hebben liggen maar heb het tot nu toe niet gevonden).

Ik weet nog wel dat het 1e schip het m.s. Artemis was en de laatste dacht ik het m.s. Neptunus (was toen nieuw) onder meen ik kapitein Kila of Kyla. Daartussen o.a. ms.Maron, ss Baarn, ms Sinon, ms Jason, voornamelijk slingerdiensten waar trouwens ook mijn voorkeur naar uitging. De laaste reizen op het palletschip Neptunus gaven al een hint van de veranderingen die eraan zaten te komen.
Natuurlijk betere accomodatie, maar geef mij maar de stemmige klerkhut op een -on boot (met balkondeur). Vooral het smorgens de haven in, savonds de haven weer uit was niet mijn idee van varen, bovendien leken de dagen van de ladingklerken geteld en ben er toen dus mee opgehouden. (maar het is zonder twijfel de mooiste periode uit mijn leven geweest).  Nog ca. 1,5  jaar in het Scheepvaarthuis gewerkt, daar deed ik laatstelijk chartering en bunkering  De hogere leiding daar waren meen ik de heren Suichies en van der Kamp. De salarissen en de carriere vooruitzichten bij de KNSM waren toen dusdanig dat ik snel vertrokken was. Ik werd export manager bij een chemisch bedrijf en ging precies 2x zoveel verdienen, kun je nagaan.

Ben altijd de scheepvaart en het internationaal transport trouw gebleven en heb in verschillende functies in zowel de operationele als policy sector bij diverse grote binnen en buitenlandse scheepvaart- en expeditiebedrijven gewerkt. Ben (nu 64)  2 jaar geleden met vervroegd pensioen gegaan.

Zoals ik al zei, er is heel veel te vinden op de site, maar ben een ding dat ik zoek  nog niet tegengekomen n.l. een foto (of artist impression) van het interieur van de brug van een -is of -on boot (met houten brug) iemand een idee waar ik dat kan vinden? (Dit ivm een vreemde discussie over koperpoetsen.)

Ik zal beslist dit forum volgen en me nog wel eens melden.

m.vr.gr.
Maurice

Maurice,

Aller eerst welkom aan boord.
Zoals je ziet is en was een nieuwe topic aanmaken niet nodig want de topic bestaat al. Nieuwe topics kunnen wel worden aangemaakt maar uitsluitend met toestemming van de ADMINS (de namen staan in ons welkomstmail) Dit is om te voorkomen dat het een puinhoop word op ons forum en er topics dubbel staan en een eigen (dood) leven gaan lijden.
Maurice ga op zoek naar de oude schoenendoos met foto's monsterboekje misschien lading manifesten Wij zien ze graag op ons forum. Dat brengt voor vele onder ons weer oude herinneringen boven.

VRG Coaster :smilie_happy_thumbup:

PS als je in een topic wil schrijven druk je reageer aan en het wijst de weg van zelf. 
« Laatst bewerkt op: za/ 8/mrt/2008 : 18 : 57 door Coaster W. »
Eens kom je er achter dat het leven eindig is
Gebruik je tijd daarom verstandig. Laat een IEDER in zijn WAARDE

Offline schipper

• Jr. Member
  • Hakuna matata
« Reactie #44 Gepost op: ma/10/mrt/2008 : 07 : 11 »
Goedemorgen.Mijn naam is cees.Ik wilde even bedanken voor het welkom,s schrijven.helaas moet ik het kort houden want wij gaan zo de grens met Belgie over,dus wil ik later de gestelde vragen beantwoorden.ik wil wel vast zeggen dat ik met mijn vrouw de eigenaar zijn van de Baardwijk, heden Nescio. Tot over een paar dagen.
Hoe ouder ik wordt,hoe meer ik er achter komt dat mijn vrouw gelijk heeft

Offline Coaster W.

• Global Moderator
  • Hero Member
« Reactie #45 Gepost op: ma/17/mrt/2008 : 09 : 53 »
Forumnisten,

Na vele mailtjes en geen antwoord hier iemand die de beleefdheid heeft genomen ons een mailtje te sturen

Hoe kom ik op jullie site ,mijn vader wordt 75 jaar en heeft altijd bij jullie dus knsm gevaren .
Ik ben bezig om deze dag met een film foto reportage te ondersteunen vandaar dat ik op jullie site ben gekomen. Mijn vader Piet Smit heeft altijd op de KHV van KNSM gezeten ben vroeger ook mee geweest.

Zelf ook gevaren mijn mooiste job maar toen moeders kinderen kreeg werd mijn aanwezigheid aan de wal gewenst. Nu al weer 22 jaar werkzaam op de Esso raffinaderij.

Mijn vader was Piet Smit en heeft van ongeveer 1955 tot 1965 bij jullie gevaren en vaak op de MS Thaletas.

Met een vriendelijke groet
Henk Smit

h.smit31@chello.nl

Henk Welkom aan boord. Wie weet is Jou en het monsterboekje van je Vader nog in jullie bezit zou leuk zijn als dat op het forum kwam. Je houd het niet voor mogelijk welk een wereld er dan kan open gaan. Oude makkers die je jaren uit het oog verloren bent melden zich op het forum of op je e-mailadres.
Ben zo vrij geweest dat te plaatsen inplaats van je telefoon nummer.

VRG Coaster :smilie_happy_thumbup:

PS mocht je problemen hebben met het plaatsen van foto's monsterboekje etc. meldt het in de Mess dan wordt je geholpen.
« Laatst bewerkt op: ma/17/mrt/2008 : 10 : 05 door Coaster W. »

Offline Ton Kompier

• Administrator
  • Hero Member
  • Akimotos
« Reactie #46 Gepost op: vr/28/mrt/2008 : 20 : 49 »
« Laatst bewerkt op: vr/28/mrt/2008 : 21 : 34 door Gerrit Hofmeijer »
Ton

De zee is groot en ik ben niets.

Offline Coaster W.

• Global Moderator
  • Hero Member
« Reactie #47 Gepost op: za/29/mrt/2008 : 12 : 41 »
Guus,

Welkom aan boord. Onze admins zijn druk aan het werk om die powerpoints om te zetten en ze op het forum in het juiste onderwerp te plaatsen. Heb je toevalllig ook je monsterboekje nog in een schoenendoos liggen of ben je in het bezit van foto's uit je vaartijd. Wij zien ze graag op het forum komen.

VRG COaster
« Laatst bewerkt op: za/29/mrt/2008 : 14 : 02 door Ton Kompier »

r.koelma

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: za/29/mrt/2008 : 13 : 31 »
ik ben via a roos bij jullie terecht gekomen .en ben al 10 jaar lid van de kroonvaarder en heb 10 jaar bij de k.n.s.m. gevaren als steward zowel op de vracht als passagiers schepen en zat op de prins der nederlanden toen die op de rotsen liep ik heb nog wel wat foto matriaal voor de gene die daar naar zocht . ik ben inmiddels in de vut  daar ik nu 62 jaar ben  groetjes rinus koelma 6602ws wijchen

gerval

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: zo/30/mrt/2008 : 21 : 54 »
Hallo allemaal,
Na mijn aanmelding ben ik even uit de running geweest maar nu wil ik een bericht over mezelf versturen.
Getrouwd sinds 36 jaar, 3 dochters, 8 kleinkinderen en 1 op komst, nog 3 jaar te gaan voor ik met prepensioen ga.
Als ik alle verhalen lees van mensen die lang gevaren hebben voel ik wel een zekere gene om dit bericht te plaatsen, mijn vaartijd besloeg maar 4 maanden.
En hoe ben ik er toe gekomen om mezelf toch aan te melden, wel nog steeds goede herinneringen aan die tijd en omdat op een verjaardag mijn zuster zei, jij bent toch met de boot naar Australie gegaan, nadat ik zei dat vorig jaar de 3e keer was dat ik met het vliegtuig naar Australie ben geweest.

Nu dus mijn verhaal, ongeveer mei '68 aangemonsterd als bakzeun op de Archimedes, eerst een kustreis in Europa, duurde ongeveer 2 weken, daarna naar Zuid-Amerika duurde ongeveer 3 maanden via Curacao en wat ik me daarvan herinner was dat er over de baai een brug werd gebouwd die toen we op de terugreis daar weer waren ingestort was.
Van Zuid-Amerika herinner ik me natuurlijk het Panama kanaal en verder komen veel havenplaatsen me redelijk bekend voor.
Helaas heb ik eigenlijk nooit iets op geschreven dus daar kan ik niet op terugvallen.
Ook van wie er verder op het schip zaten weet ik niets van.
Na terugkomst in Nederland kon ik na een paar dagen weer met een kustreis mee en terug daarvan weer mee naar Zuid-Amerika, en dat vond ik een beetje teveel van het goede, dus einde zeemanschap.

Na 6 maanden werken in Nederland ben ik naar Australie geemigreerd, daar ben ik 26 maanden geweest en ging ik ook net zo gemakkelijk weg als ik hier schrijf, een kameraad zei zullen we naar Nederland terug gaan en binnen 2 weken zat ik weer in Nederland.
Als mensen nu wel eens vragen hoe dat allemaal zat zei ik, ik was jong en wild, heel wild wat mensen die me nu kennen absoluut niet begrijpen.
Maar na terugkomst in Nederland ben ik binnen 6 maanden getrouwd en nog steeds gelukkig met dezelfde vrouw.

Groeten,
(Ger)rit (Val)kenburg