Auteur Topic: Re: WELKOM NIEUWE LEDEN  (gelezen 237779 keer)

Offline Willem Visser

• Administrator
  • Hero Member
  • Geslacht: Man
Re: WELKOM NIEUWE LEDEN
« Reactie #320 Gepost op: di/ 6/dec/2016 : 17 : 21 »
Hoi Wendy,

Ik weet niet of je het monsterboekje van je vader in het bezit hebt, zo ja dan kan je dat plaatsen bij de topic 'mijn monsterboekje' en dan maar hopen of er reacties komen.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

Offline DJHLinnenbank

• Newbie
« Reactie #321 Gepost op: zo/ 3/sep/2017 : 21 : 43 »
Goedenavond allen!

Mijn naam is Dominique en ik ben de kleindochter van P.A Linnenbank. Mijn grootvader was in de periode 1948 tot 1960 actief als zeeman op diverse schepen, waaronder de Oleander (Bermuda - New York, 53-56). Ik heb een x aantal monsterboekjes van hem uit deze tijd, en hij was voor een aantal maatschappijen actief waaronder Oostzee en Hilligersberg.

Daarnaast bezit ik crewlijsten van de reizen Bermuda - New York, en ben ik opzoek naar nabestaanden van de mensen die destijds met mijn opa op zee gezeten hebben. Verder ben ik uiteraard opzoek naar foto's en meer informatie uit die tijd. Wij weten als familie vrij weinig, en ik heb de meeste informatie die wij weten uit de monsterboekjes moeten halen en uit andere documenten die wij nog hebben van mijn opa.

Mijn opa is helaas in 1998 overleden.

Groetjes,
Dominique

Offline Gerrit Hofmeijer

• Veel plezier bij de kroonvaarders
  • Administrator
  • Hero Member
  • Welkom bij de Kroonvaarders
    • kroonvaarders
« Reactie #322 Gepost op: zo/ 3/sep/2017 : 22 : 11 »
Dag Dominique.

Zoals je ongetwijfeld weet is dit een KNSN forum en uit jou schrijven krijg ik niet de indruk dat jou Opa bij deze maatschappij heeft gevaren.
Het zou handig zijn als je de monsterboekjes als .jpg op dit forum laat zien, en dan vooral de naam van de schepen.
Het is wel erg lang geleden, maar je weet maar nooit.

Succes   Gerrit Hofmeijer
Groetjes Gerrit Hofmeijer

Offline DJHLinnenbank

• Newbie
« Reactie #323 Gepost op: zo/ 3/sep/2017 : 22 : 18 »
Hoi Gerrit,

Ik zal ze morgen even inscannen.

Ik heb een lijst in Excel gemaakt (overgetypt vanuit 1 monsterboekje) en daarin wordt meerdere malen gesproken van de KNSM als werkgever. Dit is vooral periode 1949 tot 1954. Ik kan alleen niet goed lezen/eruit halen welke schepen dit precies waren. Ik zal de boekjes morgen even inscannen, misschien herkent iemand iets.

Mijn vader vertelde dat mijn opa het vroeger wel altijd had over de KNSM, maar dat is ook echt het enige.

Offline DJHLinnenbank

• Newbie
« Reactie #324 Gepost op: ma/ 4/sep/2017 : 18 : 44 »

Offline Gerrit Hofmeijer

• Veel plezier bij de kroonvaarders
  • Administrator
  • Hero Member
  • Welkom bij de Kroonvaarders
    • kroonvaarders
« Reactie #325 Gepost op: ma/ 4/sep/2017 : 19 : 51 »
Ik heb het gezien, ik zal de conversatie vervolgen in de rubriek "gezocht ik zoek"
Zal de bovenstaande conversatie later verwijderen.
Groetjes Gerrit Hofmeijer