Author Topic: DE LAATSTE HOTLO  (Read 147628 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline S.Krol †

  • Jr. Member
  • Posts: 98
  • Gender: Male
Re: DE LAATSTE HOTLO
« Reply #120 on: Sun/27/Oct/2013 : 16 : 24 »
Ja, vraag het mij ook niet.
Eigenlijk hoor ik sinds juni ook niets meer. E-Mails met wat feiten worden ook niet meer beantwoord.
Ondanks de inzet denk ik dat ze meer waarde hechten aan VIP's en hele belangrijke figuren.
Van den Haag tot Houston dit keer. Maar al meer dan een jaar mogen we aanhoren dat ze met zulke belangrijke mensen contacten hebben.
Meetings met het neusje van de zalm, elke keer weer nieuwe reddende engels.
Ondertussen denk dat de motor na 14 maanden droog op de kant, op wat willekeurige planken, wel geheel krom, vervormd en verrot is (intern en extern).
Sinds eind juli heb ik ontdekt dat er wel belangrijkere dingen zijn in m'n leven dan deze SW-motor.
Dat het de moeite niet meer waard is.
Helaas, het had anders kunnen lopen denk ik.

Offline Gerrit Hofmeijer

  • Veel plezier bij de kroonvaarders
  • Administrator
  • Hero Member
  • Posts: 2347
  • Gender: Male
  • Welkom bij de Kroonvaarders
    • kroonvaarders
Re: DE LAATSTE HOTLO
« Reply #121 on: Sun/27/Oct/2013 : 20 : 09 »
Het is WEER daverend stil rondom het Hotlo gebeuren.
Het duurt natuurlijk veel te lang, ik denk dat straks de motor tot schroot vermalen is, en dat we dan allemaal
verbaasde he? en oo! zullen horen.
Nouja, het is zoals je zegt Stoffer, er zijn wel belangrijker dingen in het leven, maar het is eeuwig zonde. 

Gerrit
Groetjes Gerrit Hofmeijer

Offline maria †

  • Sr. Member
  • Posts: 379
  • Gender: Female
Re: DE LAATSTE HOTLO
« Reply #122 on: Mon/28/Oct/2013 : 09 : 50 »
    vlaghol   
dag Heer Krol en Gerrit

gisteren mijn Zondag gebruikt om jullie ervaringen te lezen en proberen iets ervan te begrijpen

heb natuurlijk helemaal geen technische knobbel ,maar wel intresse voor het werk/
de foto,s ,en het waren er nogal wat ,heel goed bekeken ,
wat een sloop en zwaar werk werd er verzet ,mijn respect
maar moet ik nu begrijpen dat al dat enthousiasme de grond is in geboord
mag toch niet waar zijn// zo gaat men toch niet met mensen om/
nu kan men zich wel troosten met te zeggen ,er zijn belangrijkere dingen in het leven
ik hoop dan ook dat er nog iets moois uitkomt ,succes en groetjes ,mary/ton

Offline Devries

  • Sr. Member
  • Posts: 251
Re: DE LAATSTE HOTLO
« Reply #123 on: Wed/ 6/Nov/2013 : 09 : 38 »

Offline S.Krol †

  • Jr. Member
  • Posts: 98
  • Gender: Male
Re: DE LAATSTE HOTLO
« Reply #124 on: Sat/16/Nov/2013 : 16 : 08 »
    vlaghol   
dag Heer Krol en Gerrit

gisteren mijn Zondag gebruikt om jullie ervaringen te lezen en proberen iets ervan te begrijpen

heb natuurlijk helemaal geen technische knobbel ,maar wel intresse voor het werk/
de foto,s ,en het waren er nogal wat ,heel goed bekeken ,
wat een sloop en zwaar werk werd er verzet ,mijn respect
maar moet ik nu begrijpen dat al dat enthousiasme de grond is in geboord
mag toch niet waar zijn// zo gaat men toch niet met mensen om/
nu kan men zich wel troosten met te zeggen ,er zijn belangrijkere dingen in het leven
ik hoop dan ook dat er nog iets moois uitkomt ,succes en groetjes ,mary/ton


Maria,
Die SW motor had al lang in Nederland kunnen en moeten zijn.
Wel erg gemakkelijk om nu Brazilie en z’n regeltjes er de schuld van te geven.
De import/export is gewoon niet op de juiste wijze aangepakt.
Het was te voorzien.
Ik ben niet de enige die het zo ziet.


Offline Ron

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • Posts: 6620
  • Gender: Male
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: DE LAATSTE HOTLO
« Reply #125 on: Sun/ 8/Dec/2013 : 12 : 12 »
Er zal nu wel wat anders "gesmeerd" gaan worden ipv de Hotlo............

Ron. :mafiosi:
Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.

Offline S.Krol †

  • Jr. Member
  • Posts: 98
  • Gender: Male
Re: DE LAATSTE HOTLO
« Reply #126 on: Mon/23/Dec/2013 : 04 : 51 »
Het viel te verwachten.
Ergerlijk is dat de schuld aan de Brazilie gegeven wordt, de douane, de burocratie, en zelfs de schroothandelaar G. S. (Ik heb regelmatig nog contact gehad met de laatste, en aan hem heeft het zeker niet gelegen.)
Geen van dezen zijn schuldig. Daar steek de hand voor in het vuur.
Zoals in elk land, bestaan er regels en wetten in Brazilie.
En die behoren nageleefd en gerespecteerd te worden.
Ze zijn echt niet zo gecompliceerd.
Het is gewoon een kwestie om de juiste mensen, (specialisten) in te zetten om alles te regelen, en die hier voor te betalen.
Voor niets gaat de zon op.
De hand moet toch echt wel in eigen boezem gestoken worden lijkt mij.
Helaas.

Offline Gerrit Hofmeijer

  • Veel plezier bij de kroonvaarders
  • Administrator
  • Hero Member
  • Posts: 2347
  • Gender: Male
  • Welkom bij de Kroonvaarders
    • kroonvaarders
Re: DE LAATSTE HOTLO
« Reply #127 on: Thu/ 9/Apr/2015 : 23 : 16 »
Beste meneer de Groot, 

Hartelijk dank voor de prachtige foto!
Het zal u deugd doen dat we inderdaad aandacht besteden aan de firma Stork. Dat zal gebeuren in aflevering 9 getiteld Twente op stoom. Die aflevering wordt uitgezonden op vrijdag 29 mei.
De aflevering zal  - zoals de titel al aangeeft-  gaan over de ontwikkeling die Twente heeft doorgemaakt en de rol van de firma Stork hierin. Een van de sprekers is schrijver Jaap Scholten, nazaat van Charles Stork.
Ik hoop dat u er plezier aan zult beleven. 

Vriendelijke groet, 

Marja Ros
Eindredacteur Geschiedenis NTR
t: 035-6774468 | m: 06-51403416
e: Marja.Ros@ntr.nl
w: www.npogeschiedenis.nl

Van: Evelijn Garschagen [mailto:E.Garschagen@vpro.nl]
Verzonden: donderdag 9 april 2015 14:46
Aan: Lotte Rijnsent
Onderwerp: FW: E-mail verzenden: STORK-HOTLo Scheepsdiesel 

Van: de groot [mailto:de.groot@casema.nl]
Verzonden: donderdag 2 april 2015 16:49
Aan: Balie
Onderwerp: E-mail verzenden: STORK-HOTLo Scheepsdiesel 

Betreft: De IJzeren Eeuw.

Goedendag,

Ik zie dat u m.i.v. vrijdag a.s.een 13 delige serie gaat uitzenden genaamd "De IJzeren Eeuw".
Het zou zeer waarschijnlijk ook passend zijn een item te wijden aan de roem-ruchte Stork HOTLo Scheepsdiesel.
Deze motor werd in de jaren 50- en 60 in vele 10-tallen en uitvoeringen door Stork Hengelo geproduceerd.
Ze zijn in even zovele Nederlandse (maar ook buitenlandse) koopvaardijschepen geplaatst.
Middels deze toen al vroeg na W.O. 2 beschikbare motor en de in snel tempo gebouwde nieuwe Nederlandse koopvaardijschepen is een uiterst waardevolle
bijdrage geleverd aan de wederopbouw- en herstellende economie.
Ik dacht daar weer aan toen ik de titel van het programma zag. De IJzeren Eeuw.
En "οjzer" was het. Een gemiddelde motor van zo'n 20.000 PK woog al gauw 450- 500 ton! De lengte was ca. 15 meter, de hoogte al gauw 12 m.
Hoe dan ook, het weer eens ophalen van de geschiedenis van dit Industrieel Erfgoed zou passend zijn.
Alhoewel het aantal "oude krijgers" dat nog met de motor gevaren heeft minder wordt.
Ik doe er een plaatje bij van een dergelijke motor op de proefstand bij Stork.

Met vriendelijke groet,

B. de Groot, v.m.Scheepswerktuigkundige.

« Last Edit: Sun/ 2/Jul/2017 : 19 : 18 by Gerrit Hofmeijer »
Groetjes Gerrit Hofmeijer

Offline Jan Prins van Wijngaarden

  • Hero Member
  • Posts: 4705
  • Gender: Male
Re: DE LAATSTE HOTLO
« Reply #128 on: Thu/23/Apr/2015 : 19 : 10 »

Dit verhaal kwam ik tegen  in de "Noordvaarder", een kwartaaluitgave van de "Abel Tasman" Leerlingen vereniging, geschreven door de heer Cees Jongste.

image/fx0wz5rgd/full/][/url]







Vriendelijke groet,

Jan


Offline Ron

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • Posts: 6620
  • Gender: Male
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: DE LAATSTE HOTLO
« Reply #129 on: Sat/25/Jun/2016 : 14 : 12 »
H.O.T.L.o dieselmotor, aanbrengen van een zuiger.

Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.