Auteur Topic: POLLUX  (gelezen 9200 keer)

Offline KeesvH

• Newbie
Re: POLLUX
« Reactie #200 Gepost op: vr/31/mrt/2017 : 17 : 33 »

Namens de maritieme organisatie 'vrienden van de pollux' dank aan de firma ags
voor de donatie die wij mochten ontvangen.
Hoe meer vrijwillige klussers en hoe meer vrijwillige donaties, hoe lager de kosten
voor de vaar evenementen die wij organiseren, anders kunnen wij dit voor een
redelijke prijs niet organiseren.
                                                   Kees :smilie_party_cheers:

Offline Willem Visser

• Administrator
  • Hero Member
  • Geslacht: Man
« Reactie #201 Gepost op: di/11/apr/2017 : 16 : 46 »
De onderstaande foto's zijn genomen op 3 april en waren Kees en Willem weer druk bezig met het onderhoud op de Stortemelk

Het was weer een mooie klusdag, eerst de ankerwinch roestvrij gemaakt en in de menie , daarna alle trossen uit het kabelgat getrokken voor inspectie en waar nodig reparatie,
Kapitein Rob had nog een mooi vaartochtje met de Independent 3 en Kees en ik mochten niet mee, snif,snif

GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

Offline Willem Visser

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #202 Gepost op: di/11/apr/2017 : 17 : 29 »
Beste Mensen,

Met vier man klussen is altijd leuker dan met twee man, de groep mag best nog uit wat meer mensen bestaan - niets moet en alles mag - en in goed overleg.

Veel reparatie werk, bik en schilderwerk, vorige week wat splitswerk uitgevoerd en vandaag kregen de boeien de aandacht.

De HWTK binnen de groep had vandaag ook het nodige te doen op elektra gebied.

Anker spil gaat er steeds mooier uit zien ( althans dat vinden wij ............... )

Er staan nog een aantal montage en las klussen op het lijstje, en in de machinekamer wachten nog twee grote pompen op revisie en onderhoudsbeurt.

Opruim en sorteer werk in machinekamer en kabelgat zijn wat van die klusjes die je op je gemak kan uitvoeren als je het wat rustiger aan wil doen en geen echt zwaar werk aan kan.

Beetje poetsen en schoonmaken op de brug of binnenruimtes, niemand zal je tegen houden !!

Veel  montagewerk op het achterschip en bovendek binnenkort voor de metaalbewerkers onder ons.

Of je nu een keer per maand komt of twee keer per week dat moet je zelf weten, als je er maar lol in hebt.

En ............... wij doen het omdat we het sowieso hartstikke leuk vinden lekker op een schip in de weer, binnen of buiten ( ieder zo zijn hobby ) het maakt ons niet uit, we voelen ons er lekker bij.

Daar staat tegenover dat de Rederij het goed met ons maakt als we maritieme vaartochten organiseren ( voorheen de pikheet en reŁnie dagen ) in samenwerking met Vrienden van de POLLUX  en een groep KNSM'ers, ( ook een vaste kern Marine mannen hebben inmiddels ons weten te vinden ) of je nu op dek of machinekamer je vaartijd hebt door gebracht dat maakt op de vaardagen totaal geen verschil .............. we hebben allemaal iets met schepen, varen en de zee.

groet,

de Klusgroep

Klusdag 10 april

Offline Hubertus

• Hero Member
« Reactie #203 Gepost op: wo/12/apr/2017 : 13 : 30 »
ouwehoeren ken ik wel Willem maar klussen is niks voor mij. Kan er wel uren naar kijken . Effe zonder flauwekul nu,
ik heb well echt waar! bewondering voor mensen die zich voor zulke klussen inzetten en daar voldoening in vinden.
Ik heb gewoon andere hobby's zoals zwemmen en meezeilen in/op zee en mijn Yogalessen geven. 
Overigens, die ouwe hoer tantes zag ik zelfs hier in Malta op (BVN) tv laatst en ouwehoeren ja kunnen ze.    Vrg...Hub

Offline Ton Kompier

• Administrator
  • Hero Member
  • Akimotos
« Reactie #204 Gepost op: wo/12/apr/2017 : 13 : 53 »
Heel mooie serie foto's in bericht van Willem.
Ik ga er van uit de Willem ook de fotograaf was?
Ton

De zee is groot en ik ben niets.

Offline Willem Visser

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #205 Gepost op: do/13/apr/2017 : 20 : 11 »
De foto's zijn naar mij opgestuurd voor plaatsing op het forum en de makers zijn Kees van Huisstede en Willem Verdonk.
Alle respect voor deze 2 heren om wat zij nog allebei doen en dit alles op vrijwillige basis, maar aan de foto's te zien hebben ze er beiden veel plezier in.

Offline Willem Visser

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #206 Gepost op: do/20/apr/2017 : 13 : 35 »

Beste Maritieme Vrienden

Het is bijna 22 april, nog 2 dagen, het word die dag heel erg druk met 130 man/vrouw.
Zorg ervoor dat je op tijd bent, tussen 11.15 uur en 11.30 uur aan meren wij aan bij steiger 14.
We moeten iedereen controleren op naam, of hij wel of niet aangemeld c.q betaald heeft, dit gaat wat tijd in beslag nemen,
Dus kom op tijd, want om 12 uur moeten wij vertrekken en kunnen wij echt niet wachten op iemand die te laat is.

Pier 14 is te vinden bij de NDSM pont achter het Centraal Station.
Helaas is Pier 14 grotendeels niet geheel zichtbaar, omdat deze verstopt ligt achter een fietsenstalling.
Dus tussen de pont en de fietsenstalling door lopen kom je op Pier 14.

Offline Ton Kompier

• Administrator
  • Hero Member
  • Akimotos
« Reactie #207 Gepost op: zo/23/apr/2017 : 11 : 43 »

Ton

De zee is groot en ik ben niets.

Offline Willem Visser

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #208 Gepost op: zo/23/apr/2017 : 21 : 05 »
Foto verslag van de 1e Maritieme Vaardag van zaterdag 22 April, georganiseerd door de Vrienden van de Pollux.
Ik wil hierbij de organisatie Willem Verdonk, Kees van Huisstede en Gerard Siteur bedanken voor de goed georganiseerde dag.
Ook wil ik Rob Aarnoudse eigenaar van Rederij Het IJ (info https://www.rederijhetij.nl) bedanken voor het
beschikbaar stellen van zijn schip het m.s. Stortemelk.
Ook de dames en heren, die ons voorzagen van een hapje en drankje, ook bedankt voor de goede en snelle bediening. 

Ondanks dat er frisse dag voorspeld was, viel het achteraf nog wel mee en kunnen we spreken van een 'meevaller'.
Om 12.00 u was waren de 127 man en vrouw aangemonsterd en werden de trossen losgegooid door de 'matrozen 'Willem en Kees'.
De vaartocht ging van Amsterdam naar IJmuiden, door de sluizen en een 'rondvaart' door de IJmuidense vissershaven.
Daarna weer door de sluizen en weer terug naar Amsterdam, waar wij om 17.00 u weer afmonsterde.

We mogen spreken van een zeer geslaagde dag en had de catering voor een heerlijke bak soep en verse broodjes gezorgd.
Ook gingen de schalen met de bittergarnituur en de kaas en worst met regelmaat door het schip heen.
Zover ik kan beoordelen was iedereen razend enthousiast over de 1e Maritieme Vaardag en is het zeker voor herhaling vatbaar.
Mocht u  een volgende keer er bij willen zijn, wees snel, want vol is vol.

Offline Willem Visser

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #209 Gepost op: di/ 2/mei/2017 : 22 : 02 »
Ook vandaag is er weer keihard gewerkt aan boord van de Stortemelk.
Nog steeds zijn Kees en Willem op zoek naar een beetje extra hulp en mocht u zich geroepen voelen,
dan kunt u contact opnemen met 1 van deze heren.

Ook de dubbele bodem heeft onderhoud nodig

En ook is er lekkage dat verholpen moet worden

Een schip zonder roest bestaat bijna niet

De trap even losgemaakt, ook dat heeft zijn onderhoud nodig

Voor de veiligheid en het gewicht van de trap hebben we deze vastgemaakt aan een takel 

En dan ligt de trap bijna op het dek

En nu ligt de trap aan dek.

Goed gedaan mannen, maar waarom staat die trap nu weer staande?

Ja, nu is ie te kort hť

De trap staat weer waar hij hoort te staan

Even stukken trossen bij elkaar binden

De volgende!!!!!

Het vooronder

De waterdichte deur

De laatste en ben er nu klaar mee