Auteur Topic: Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS  (gelezen 38265 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Ron

  • Hero Member
  • Berichten: 5603
  • Geslacht: Man
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reactie #1910 Gepost op: di/ 9/jan/2018 : 17 : 24 »
bericht 1904 = staat dat iets tussen de 1800 en 200 gulden kost, ik denk dat het euro's moeten zijn?
« Laatst bewerkt op: di/ 9/jan/2018 : 17 : 27 door Ron »
Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.

Offline Ton Kompier

  • Administrator
  • Hero Member
  • Berichten: 12582
  • Geslacht: Man
  • Akimotos
Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reactie #1911 Gepost op: di/ 9/jan/2018 : 17 : 28 »
Bedankt voor de heldere toelichting.
Ton

De zee is groot en ik ben niets.

Offline Ron

  • Hero Member
  • Berichten: 5603
  • Geslacht: Man
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reactie #1912 Gepost op: di/ 9/jan/2018 : 17 : 35 »
Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.

Offline Ron

  • Hero Member
  • Berichten: 5603
  • Geslacht: Man
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reactie #1913 Gepost op: di/ 9/jan/2018 : 17 : 59 »










Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.

Offline Ron

  • Hero Member
  • Berichten: 5603
  • Geslacht: Man
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reactie #1914 Gepost op: wo/10/jan/2018 : 12 : 23 »
Dankzij Van Oord heeft Kazachstan toegang tot Kaspische Zee

Afgelopen maand heeft Van Oord de lokale baggerwerkzaamheden afgerond voor een 72 kilometer lang kanaal in de Kaspische Zee.
In vier jaar bouwde Van Oord het nieuwe kanaal om transport mogelijk te maken van grote modules naar het Tengiz-veld,
een van de grootste olievelden in Kazachstan.


Vier cutterzuigers, waaronder de Ural River en Mangystau, werkten om de klus te klaren

Kazachstan staat in de top-15 van landen met grote oliereserves en meer dan 150 olievelden.
Het land heeft heeft zich ontwikkeld tot een belangrijke verbinding tussen Rusland, China en Europa
en het versterkt deze positie door de olie- en gasindustrie uit te bouwen.
Het nieuwe kanaal is een belangrijk onderdeel van de nieuwe infrastructuur die wordt aangelegd om deze groei te bewerkstelligen.

Doordat de locatie zo afgelegen was, waren er vindingrijke maatregelen nodig voor de uitvoering van het project.
Vanwege de strenge winters was baggeren alleen mogelijk tussen april en oktober.
Daarnaast zorgde het gebrek aan infrastructuur en voorzieningen voor buitengewoon complexe logistieke uitdagingen.



Vier cutterzuigers waaronder de Ural River en Mangystau werkten in formatie om de klus te klaren,
daarbij geassisteerd door meer dan dertig support-schepen.
Om reparaties en onderhoud ter plekke te kunnen uitvoeren, ontwierp en bouwde Van Oord een drijvend dok,
compleet uitgerust met scheepslift, hydraulische kraan en werkplaats.



Van Oord is er trots op dat het bedrijf een belangrijke rol speelt bij het vergroten van de economische groeikansen van Kazachstan.
"Met name de afgelegen locatie bracht uitdagingen met zich mee, en ik ben trots op onze mensen
die met hun doorzettingsvermogen en vakmanschap dit project tot een succes maken",
zegt Govert van Oord, area director Europa van de maritieme dienstverlener.

Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.

Offline Ron

  • Hero Member
  • Berichten: 5603
  • Geslacht: Man
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reactie #1915 Gepost op: do/11/jan/2018 : 07 : 19 »
Loopbruggen in Rijn bij Lobith blijken bij hoogwater te kort

Vijf nieuwe loopbruggen voor de scheepvaart in de vluchthaven bij Tolkamer - in de buurt van Lobith - blijken te kort.
Door de hoge waterstand in de Rijn verdwijnt een deel van de loopbruggen onder water.
Daardoor kunnen mensen te voet niet aan en van boord.



De vluchthaven met de nieuwe steigers is onlangs opgeknapt voor ongeveer 18 miljoen euro.
De autoafzetsteiger die in december werd geplaatst is wel lang genoeg.

Een schippersechtpaar uit Tolkamer zag al bij de oplevering dat hoogwater problemen zou geven.
"Dat het meteen in het eerste jaar na de opknapbeurt al misgaat, is wel sneu", zeggen ze tegen Omroep Gelderland.

Hun schip Lidwina ligt in de vluchthaven en is nu alleen met een bootje bereikbaar.
Rijkswaterstaat spreekt tegen dat er een rekenfout is gemaakt.
"Bij de berekeningen hielden we er rekening mee dat de loopbruggen zes dagen per jaar
door de hoge waterstand niet lang genoeg zijn," zegt woordvoerder Thijs Scheres.

"We hadden de steigers langer kunnen maken, maar dan hadden ze door de hellinggraad ook hoger moeten worden.
Dat zou betekenen dat er minder aanlegruimte voor de schepen was."

Om aan de vaar- en rusttijden te voldoen, moeten schippers om de 30 kilometer in een overnachtingshaven terecht kunnen.
De vluchthaven biedt plaats aan 18 schepen tot een maximale lengte van 110 meter.

Het waterpeil bij Lobith zakt sinds het middaguur.
De Rijn staat nu op 14,61 meter boven NAP. Het hoogste peil werd vanmorgen bereikt om 3.40 uur: 14,64 meter.

Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.

Offline Ron

  • Hero Member
  • Berichten: 5603
  • Geslacht: Man
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reactie #1916 Gepost op: do/11/jan/2018 : 12 : 02 »
Woonboten van bodem Maas naar grote hoogte in jaar tijd


Een woonboot aan de Paesplas in Gennep moest gered worden vanwege de lage waterstand.
De boot kwam zo scheef komen te liggen dat die dreigde vol water te lopen

De woonboot tijdens de lage waterstand een jaar geleden, en tijdens het hoogwater nu

Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.

Offline Ron

  • Hero Member
  • Berichten: 5603
  • Geslacht: Man
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reactie #1917 Gepost op: vr/12/jan/2018 : 10 : 20 »
Enorme schade nadat schip tegen kade knalt in Taiwan



In de haven van Keelung in het noorden van Taiwan is een Duits containerschip dinsdag tegen de kade geknald.



Een zestigtal containers raakte geplet en een containerkraan, de kade en het schip liepen zware schade op.











Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.

Offline Ron

  • Hero Member
  • Berichten: 5603
  • Geslacht: Man
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reactie #1918 Gepost op: vr/12/jan/2018 : 10 : 28 »
Hovercraft met gat in boeg naar scheepswerf in Lauwersoog

Een bijzondere klus voor scheepswerf NG Shipyards in Lauwersoog.
Daar is deze week een hovercraft binnen gebracht, die een flinke hap uit de voorkant mist.
Het schip, dat personeel naar booreilanden vervoert, mist een groot stuk aan stuurboordkant.
Volgens Albert Keizer van de scheepswerf lijkt de schade erger dan die in werkelijkheid is.
Het schip is gebouwd op een manier waardoor de voorkant schade oploopt
wanneer het met een snelheid van 85 kilometer per uur tegen iets aanvaart.
De voorkant is bewust van piepschuim gemaakt.



De reparatie is echter niet zomaar geklaard.
Een nieuw gedeelte wordt in Noorwegen gemaakt en daar moet op gewacht worden. "Wij genieten van dit soort klussen",
zegt Keizer in het radioprogramma Weistra op Wei.
"Er moet in een keer even veel gebeuren.
Je wordt 's avonds rond half zes gebeld en de andere ochtend moet het spul direct eruit getakeld zijn.
En dan moet alles even in rep en roer. Voor ons is het wel bijzonder."
Het is niet voor het eerst dat het schip bij de werf komt, zegt Keizer.



Ook andere schepen lopen vaak schade op boven de windmolenparken bij Borkum.
Wat daar de oorzaak van is, weet Keizer niet.

Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.

Offline Ron

  • Hero Member
  • Berichten: 5603
  • Geslacht: Man
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reactie #1919 Gepost op: vr/12/jan/2018 : 10 : 41 »
Brandende olietanker drijft weg van China

TOKIO -2 uur geleden

De brandende Iraanse olietanker Sanchi drijft door de harde wind weg van de Chinese kust.



Het zwaar gehavende vaartuig bevindt zich sinds woensdag in de exclusieve economische zone van Japan,
zei een woordvoerder van de kustwacht in dat land vrijdag.



De tanker botste afgelopen zaterdag op de Oost-Chinese Zee op een vrachtschip.
Daarop brak brand uit op het Iraanse vaartuig.



De woordvoerder zei vrijdag dat de Japanse kustwacht de Chinezen hulp heeft aangeboden, maar dat zou van de hand zijn gewezen.



Hij stelde dat de Japanners patrouilleboten en vliegtuigen hebben ingezet om de situatie in de gaten te houden.
Het brandende schip bevond zich donderdagmiddag op enkele honderden kilometers van het eiland Amami Oshima.

Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.