Author Topic: Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS  (Read 123302 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline Ron

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • Posts: 6610
  • Gender: Male
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reply #40 on: Wed/ 1/Mar/2017 : 16 : 33 »
Geen actueel nieuws,maar wel aardig om te zien.  :sport_003:
Even 2 minuten ontspannen kijken hoe je ten anker moet gaan......of niet.....




Klik >>>:    
Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.

Offline Ron

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • Posts: 6610
  • Gender: Male
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reply #41 on: Wed/ 1/Mar/2017 : 20 : 27 »
Nieuw-Zeelander vaart met volle snelheid op paal

February 28, 2017, 3:14 pm

Een man uit Nieuw-Zeeland trekt veel bekijks met de video van zijn bootongeluk.
De man scheurt over de rivier de Grey, maar lijkt vervolgens de macht over
het stuur te verliezen en vaart recht op een paal af.



De bestuurder is op miraculeuze wijze lichamelijk ongedeerd gebleven,
maar de boot komt er niet zonder schade vanaf.


VIDEO:    

Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.

Offline Ron

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • Posts: 6610
  • Gender: Male
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reply #42 on: Wed/ 1/Mar/2017 : 20 : 58 »
Jacht Jeroen Piqueur onder beslag
maar toch te koop bij Nederlandse jachtmakelaar


Wie snel is, kan misschien een koopje doen. Het 43 meter lange yacht Rubeccan van de gevallen
Optima-topman Jeroen Piqueur wordt in Nederland te koop aangeboden voor 9,8 miljoen euro.
Enkele jaren terug vroeg Piqueur er nog 11,9 miljoen euro voor.
Het aanbod is in elk geval opmerkelijk.
De Gentse onderzoeksrechter Annemie Serlippens liet strafrechtelijk beslag leggen op de luxeboot.
“Wij kunnen het schip wel degelijk verkopen.” klinkt het bij de Nederlandse verkoper.
Het parket onderzoekt de zaak.




Het is de Nederlandse specialist Lengers Yachts uit Muiden die de Rubeccan te koop aanbiedt.
Volgens een woordvoerster van het bedrijf zijn zij wel degelijk de makelaar die het schip mag verkopen,
“wellicht in opdracht van de bank”.
Van een strafrechtelijk beslag weten ze in Nederland niets.



“Wij zorgen er natuurlijk wel voor dat de koper daar geen last van heeft.” zo klinkt het.
De verkoper schat dat een dergelijk schip in nieuwbouw 15 miljoen euro kost.
Aan de Rubeccan zijn wel enige achterstallige onderhoudswerken te doen.
Het schip ligt momenteel in de Spaanse haven van Altea.



De yacht Rubeccan staat los van het Optima verhaal.
En juridisch moet nog worden bewezen dat de yacht wel degelijk van Jeroen Piqueur is.
De boot werd aangekocht in het verlengde van de likwidatie van de Luxemburgse holding Complete Holding in 2010.

Die keerde om en bij 20 miljoen euro likwidatiepremie uit aan de holding Cruise Foundation in Liechtenstein.
Het parket gaat er van uit dat Piqueur de uiteindelijke begunstigde is van deze transacties.
De gewezen financier deed alvast nooit officieel aangifte van dit vermogen.
De fiscus stelde zich burgerlijke partij in de zaak.



Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.

Offline hans robbers

  • Hero Member
  • Posts: 1313
  • Gender: Male
  • 1 ons komedie is meer waard dan een kilo verstand
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reply #43 on: Wed/ 1/Mar/2017 : 21 : 19 »
Toch een kunst, de enige paal die er staat te pakken, Vak mannetje.

 :yahoo:
Je krijgt meer voor elkaar bij mensen als je zelf niet de eer op strijkt.

Offline Ron

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • Posts: 6610
  • Gender: Male
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reply #44 on: Wed/ 1/Mar/2017 : 21 : 24 »
Toch een kunst, de enige paal die er staat te pakken, Vak mannetje.

 :yahoo:

Misschien slechte ogen HANS..... :smilie_character_pipe:

Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.

Offline Ron

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • Posts: 6610
  • Gender: Male
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reply #45 on: Thu/ 2/Mar/2017 : 07 : 31 »
App leidt binnenschipper veilig en slim door de haven

Rotterdam wil de slimste haven ter wereld zijn, en daar horen slimme apps voor alle bezoekende schepen bij.
De app River Guide moet binnenschippers helpen hun reis efficiënt te plannen.

Weten hoeveel ligplaatsen er nog beschikbaar zijn en of je daar al dan niet met een of twee kegels
(gevaarlijke lading) mag liggen, waar je drinkwater kunt halen, wat de stroming op je vaarweg is,
informatie over auto-afzetplaatsen, alle benodigde informatie over bruggen of sluizen, bedieningstijden,
marifoonkanalen of telefoonnummers; het zit allemaal in de app River Guide waarmee momenteel wordt getest in de haven van Rotterdam.



Tankschip ‘Vlaardingen’ van VT opent het verbrede Breeddiep

Het Havenbedrijf Rotterdam wil van Rotterdam de slimste haven maken met een veilige en vlotte
afhandeling van de scheepvaart, zowel zee- als binnenvaart.
Als een van de hulpmiddelen daarvoor heeft het Havenbedrijf een app laten maken,
genaamd River Guide die de binnenschipper op een veilige en slimme manier door de haven moet loodsen.
Tijdens de vaart geeft de app alle relevante informatie voor het op een zo efficiënt mogelijke manier plannen van zijn reis door de haven.

Alle relevante informatie staat altijd bovenaan in het beeldscherm van de computer aan boord,
zowel op de kaart als in de reisplanning.
Op verschillende punten van de route krijgt de schipper informatie over getijden en stroming.

River Guide wordt momenteel getest door een kleine groep binnenvaartschippers op bruikbaarheid.
Vanaf april wordt de pilot opgeschaald.
Er is nog de mogelijkheid om hier als binnenvaartschipper aan deel te nemen via
www.riverguide.eu.



Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.

Offline Ron

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • Posts: 6610
  • Gender: Male
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reply #46 on: Thu/ 2/Mar/2017 : 07 : 50 »
Verbod op varend ontgassen van benzeen Noord-Holland
en Utrecht: zonder boetes


01.03 - 07.55   

In de provincies Noord-Holland en Utrecht geldt sinds vandaag een verbod op varend ontgassen
van benzeen en benzeenhoudende ladingen. Er worden geen boetes uitgedeeld,
totdat Amsterdam nog dit jaar een eigen ontgassingsinstallatie operationeel heeft.
In Zuid-Holland en Noord-Brabant is het verbod al langer van kracht.




Het verbod geldt voor het ontgassen van benzeen (UN 1114) en stoffen met UN nummers
1267, 1268, 1863, 1993 en 3295 die meer dan 10 procent benzeen bevatten.
Deze maatregel moet bijdragen aan een beter milieu en een schonere binnenvaart.
Ook stilliggend ontgassen van benzeen en benzeen houdende ladingen is vanaf 1 maart 2017
in de provincies Noord-Holland en Utrecht niet meer toegestaan.

Verantwoord ontgassen is mogelijk met een ontgassingsinstallatie, waarbij de dampen elders worden verwerkt.
Op dit moment is er nog geen ontgassingsfaciliteit in de Amsterdamse haven aanwezig.
De provincie Noord-Holland heeft hiervoor wel subsidie beschikbaar gesteld.
Het havenbedrijf coördineert het realiseren van ontgassingscapaciteit.
Hierover is het havenbedrijf in gesprek met marktpartijen.
In de haven van Moerdijk is wel een ontgassingsinstallatie operationeel.

Overtredingen van het verbod kunnen zowel met administratieve controles als door het uitvoeren
van fysieke controles op een binnenvaartschip worden vastgesteld.
Bij overtreding wordt strafrechtelijk gehandhaafd, meldt het havenbedrijf.
In Noord-Holland werken de provincie, de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied, politie en de Divisie Havenmeester
van het havenbedrijf Amsterdam samen om de toezicht en handhaving van het verbod in het Noordzeekanaalgebied vorm te geven.
In Utrecht voert de politie toezicht en handhaving uit in samenwerking met de omgevingsdiensten

Er geldt een overgangsfase totdat een ontgassingsfaciliteit in Amsterdam operationeel is.
Dat houdt in dat klanten gedurende deze periode wel goed worden geïnformeerd, maar er nog geen sancties volgen.
Na de ingebruikname van een ontgassingsinstallatie is dit wel het geval.
Vanaf dat moment volgen er sancties op het varend ontgassen van benzeen en benzeen houdende ladingen.
Men streeft ernaar dat dit jaar nog een ontgassingsfaciliteit operationeel is in de Amsterdamse haven.


Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.

Offline Ron

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • Posts: 6610
  • Gender: Male
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reply #47 on: Thu/ 2/Mar/2017 : 08 : 18 »
Oude damwand ligt in de weg bij sluizencomplex IJmuiden

De komende weken verwijdert Rijkswaterstaat in IJmuiden een oude damwand die in de weg ligt
bij de bouw van de nieuwe zeesluis.
Het wegverkeer moet van maandag 6 tot en met vrijdag 17 maart rekening houden met ernstige
verkeershinder en lange wachttijden tijdens het schutten van de Noordersluis.

Tijdens graafwerkzaamheden voor de nieuwe zeesluis in IJmuiden stuitte aannemersconsortium
OpenIJ diep in de grond op een oude damwand uit de vorige eeuw. Hij is zo’n 65 meter lang.
Eerder explosievenonderzoek had al uitgewezen dat er zich een groot stuk metaal bevond aan de
zuidzijde van de Noordersluis ter hoogte van de binnendeur.
Om vertraging van de bouw van de nieuwe zeesluis te voorkomen zal de aannemer de damwand zo snel mogelijk verwijderen.




De scheepvaart zal weinig tot geen overlast ondervinden van de werkzaamheden.
Het autoverkeer wél. Dat wordt om en om over de buitendeur van de Noordersluis geleid.
Wanneer de buitendeur voor het schutten van een schip opengaat, kan het verkeer zéér beperkt gebruik maken van de binnendeur.

Rijkswaterstaat raadt gemotoriseerd verkeer, dat niet op het sluizencomplex hoeft te zijn,
aan de sluisroute te mijden en gebruik te maken van de Velsertunnel.
(Brom-)fietsers kunnen de Noordersluis wel altijd passeren.

Om ruimte te bieden aan steeds groter wordende zeeschepen, komt er een nieuwe grote zeesluis in IJmuiden.
De nieuwe sluis wordt 500 meter lang, 70 meter breed en 18 meter diep.
Het project is een samenwerkingsverband van het ministerie van Infrastructuur en Milieu,
de provincie Noord-Holland, de gemeente Amsterdam, Havenbedrijf Amsterdam en de gemeente Velsen.
Aannemersconsortium OpenIJ bouwt de nieuwe zeesluis in opdracht van Rijkswaterstaat.




Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.

Offline Hubertus

  • Hero Member
  • Posts: 2130
  • Gender: Male
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reply #48 on: Thu/ 2/Mar/2017 : 14 : 52 »
Tja, die KIWI staat echt wel voor paal ja en die zg blinde werkt ook met zijn paal of en/of stok.

Offline Ron

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • Posts: 6610
  • Gender: Male
  • Wie verre reizen doet, kan veel verhalen.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS
« Reply #49 on: Fri/ 3/Mar/2017 : 08 : 05 »
Zr. Ms. Van Amstel vertrekt zaterdag naar Caribisch Gebied

Het marineschip Zr. Ms. Van Amstel vertrekt zaterdag 4 maart als stationsschip naar het Caribisch Gebied.
Voor vertrek ontvangt de bemanning uit handen van de Plaatsvervangend Commandant der Strijdkrachten,
vice-admiraal Rob Bauer, de ‘Herinneringsmedaille humanitaire hulpverlening bij rampen’.
Ze krijgen de medaille voor hun deelname aan de EU FRONTEX operatie in de Middellandse Zee.



Hr.Ms. Van Amstel in Willemstad

Het Multipurposefregat voer in de eerste helft van 2016 vier maanden lang zowel in de Egeïsche als in de Middellandse Zee.
Met name de inzet voor FRONTEX in de Middellandse Zee had een grote impact op de bemanning.
Het schip en de bemanning bracht in vier weken 1.024 migranten in veiligheid en legde
voor FRONTEX 6.256 zeemijlen (11.586 km) af.
Ook werd tijdens deze inzet aan boord een meisje geboren.
Zij kreeg de naam Gelila, wat volgens haar Eritrese moeder ‘from the ocean’ betekent.

De komende vier maanden vaart de Van Amstel als stationsschip in het Caribisch Gebied.
Naast maritieme presentie, bestaat de belangrijkste taak van het stationsschip uit het uitvoeren van counterdrugsoperaties.
Hiertoe wordt het schip ingezet voor zowel de Koninklijke Marine, de kustwacht Caribisch Gebied als de Amerikaanse
geleide internationale counterdrugsorganisatie, de ‘Joint Interagency Taskforce South’.
En route naar Curacao voert het schip nog diverse helikopteroperaties met de NH-90 uit
en trainingen voor het geëmbarkeerde boardingteam.




Zij die dansen
worden voor gek verklaard;
door hen
die de muziek niet horen.