ma/17/jun/2019 : 23 : 37

Nieuws:

Helaas wij gaan het forum sluiten.
Wilt u iets bewaren? Doe dat dan voor eind september 2019!
Ons ARCHIEF blijft actief.

SPELLETJES

Gestart door kroonvaarder, zo/26/feb/2006 : 09 : 22

Vorige topic - Volgende topic

Hubertus

Zuurstof, tollen etc etc .   Ik neem aan dat we het over kippen eieren hebben he?

wil.van.halteren

ma/19/mei/2014 : 11 : 24 #691 Laatste wijziging: ma/19/mei/2014 : 11 : 26 door wil.van.halteren
heeft denk ik iets met luchtkamer te maken denk ik een vers ei zalnog helemaal vol zitten en wat ouder ei [droogt misschien wat uit??] en zo zou de luchtkamer kunnen ontstaan [denk ik ??] :smilie_character_pipe:
WAAR EEN WIL IS IS EEN WEG EN WIL WIL WEL

Ton Kompier †

Ei Ei

Bij een ouder ei, en helemaal bij een rot ei, is de luchtkamer groter dan bij een vers ei.
Dat komt doordat het water uit het eiwit na verloop van tijd verdampt.
Hierdoor ontstaan gassen, waardoor het ei blijft drijven en je de karakteristieke eierlucht kunt ruiken.

========================================

Op 29 mei 1953 bereikte de Nieuw-Zeelander Edmund Hillary samen met de Nepalese Sherpa Tenzing Norgay als eerste
de top van de Mount Everest 8.848 meter hoog.
Hoeveel mensen hebben inmiddels  (bij benadering) de top van deze berg beklommen?
Ton

De zee is groot en ik ben niets.

Hubertus

Ik dacht enige honderden beklommen die Everest inmiddels. Zeker weet ik dat het ook veel slachtoffers kostte en onlangs doodde een lawine ,n heel stel gidsen (heten sherpa,s meen ik)
die een volgende klim voor een groep gegadigden voor die klim voor-bereidden. Tja , zoals de zee ons trok/trekt, weer een ander als 1e naar de pool of maan wil,  zo vinden klimmers zo,n beklimming op die hoogst pieken Everest of K.8 het je van het. Dat het imposant mooi is zo,n prestatie (zeker als eerste) te volbrengen geloof ik heus wel , al is het mijn pakkie an dus niet.

Jacques01

ma/19/mei/2014 : 19 : 46 #694 Laatste wijziging: di/20/mei/2014 : 11 : 50 door Jacques01
Ik dacht bij benadering tussen de 3 en 4000 ? dus, om de kerk in het midden te houden ongeveer  : 3500.
grt
jacques

wil.van.halteren

ma/19/mei/2014 : 22 : 29 #695 Laatste wijziging: ma/19/mei/2014 : 22 : 34 door wil.van.halteren
dat avontuurlijke zullen wij allemaal wel hebben maar het verschil met b-v met  varen is dat we niet bewust het gevaar opzoeken .
dat vind ik de hoge bergbeklimmers  wel doen voor hun hobby  en er dan op rekenen dat anderen mensen hun leven moeten riskeren om ze te redden .
zal me niet in dank afgenomen worden maar denk wel zo daarover .
gr wil .
WAAR EEN WIL IS IS EEN WEG EN WIL WIL WEL

Ton Kompier †

Hoeveel mensen hebben inmiddels  (bij benadering) de top van deze berg beklommen?

ik zie maar een persoon met een getal
Ton

De zee is groot en ik ben niets.

Jan Prins van Wijngaarden

Ongeveer 4.000.........?

Groet,
Jan

jan venema

ik denk veel meer
zo rond de 10.000
mvg jan venema

Hans Onink