ma/24/jun/2019 : 13 : 13

Nieuws:

Helaas wij gaan het forum sluiten.
Wilt u iets bewaren? Doe dat dan voor eind september 2019!
Ons ARCHIEF blijft actief.

SPELLETJES

Gestart door kroonvaarder, zo/26/feb/2006 : 09 : 22

Vorige topic - Volgende topic

Hubertus

Die foto,s van die gaten in de rotsen in Malta zijn geen gaten waarin bv in de oorlog geschikt stond en ik zeg
eerlijk dat ik dat aanvankelijk ook dacht. Voor palen met bv navigate luchten waren ze ook niet en die paal die je
wat verder weg ziet Ed is indeed een soort baken die op de kop staat van een pier die hier "breakwater" heet.
Overigens verkijk je jezelf op de grootte van die breakwater ( geen Steiger dus ) omdat deze best een eind van
de plaats ligt waar ik die foto nam. Het is in de baai van Marsasloxkk / Birzebugia waar ik woon dus niet in Valetta
want dat is ongeveer 8 a 10 km van Hier. Zwemmen kan je hier goed zonder te bevriezen maar nu iook wat brrr.
Dan nog iets, ieder forum lid die naar malta komt heeft ( binnen mijn mogelijkheden ) een persoonlijke gids die je
interresante dingen kan laten zien Op maritiem gebied is het ook heel interresant en geschiedkundig ook.
Dat strait street is er ook nog, maar er zijn u touristen restaurantjes  en bars etc dus geen bars met lady,s of
plezier want die zijn verhuist naar een andere buurt. Op de plaats die jij aanhaalt liggen nog steeds boten met de
poep naar de kaai. Iets verder de knotsen van cruise schepen. Anderen mogen ook raden m.b.t die ronde gaten.

Hub in ZONNIG maar fris Malta.

willem visser

Twee vaders en twee zonen gaan uit vissen. Ze vangen ieder één vis en nemen deze mee naar huis.
Ze verliezen geen vis, maar toch komen ze met maar 3 vissen thuis.

Hoe is dit mogelijk?

Antwoord morgen 1 maart.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

Jan Prins van Wijngaarden

do/28/feb/2019 : 16 : 52 #712 Laatste wijziging: do/28/feb/2019 : 19 : 37 door Jan Prins van Wijngaarden
Ik denk grootvader, vader en zoon/kleizoon = drie personen........ :smilie_confused_dontknow:

Grootvader = vader = 1 persoon
Vader = zoon van grootvader, maar vader is ook vader van zijn zoon = 1 persoon
Zoon = zoon van vader ( kleinzoon van grootvader) = 1 persoon

Als het antwoord goed is, hoop ik maar dat ze de visjes lekker opgegeten hebben......... :ready5:

willem visser

Er zijn maar 3 mensen: een opa, zijn zoon en zijn kleinzoon.

Hij is helemaal goed Jan

Het volgende raadsel.

Er staan twaalf koeien onder één paraplu maar ze worden niet nat. Hoe kan dat?

Antwoord morgen 2 maart

vr/ 1/mrt/2019 : 12 : 10 #714 Laatste wijziging: vr/ 1/mrt/2019 : 18 : 55 door Jan Prins van Wijngaarden

Misschien is het wel een droge zonnige dag.........?  :smilie_confused_dontknow:

Hans Onink

willem visser

Hij is weer helemaal goed Jan

Het antwoord was: Het regent niet!

Het volgende raadsel:

Je hebt twee kokosnoten en je wil weten vanaf welke verdieping van een gebouw  (van 100 verdiepingen) een kokosnoot breekt. Je hebt €1,40 en de lift kost een dubbeltje (10 cent) voor elke rit naar boven. De rit naar beneden is gratis.

Hoe kan de je kokosnoten zó naar beneden gooien zodat je de laagste verdieping weet waarbij de kokosnoten breken?

Je begint op verdieping één. De kokosnoten breken op dezelfde hoogte en breken niet eerder als ze vaker vallen.

Antwoord morgen 3 maart

Citaat van: willem visser op za/ 2/mrt/2019 : 12 : 39

Het volgende raadsel:

Je hebt twee kokosnoten en je wil weten vanaf welke verdieping van een gebouw  (van 100 verdiepingen)
een kokosnoot breekt. Je hebt €1,40 en de lift kost een dubbeltje (10 cent) voor elke rit naar boven.
De rit naar beneden is gratis.

Hoe kan de je kokosnoten zó naar beneden gooien zodat je de laagste verdieping weet waarbij de
kokosnoten breken?

Je begint op verdieping één. De kokosnoten breken op dezelfde hoogte en breken niet eerder als ze
vaker vallen.

Antwoord morgen 3 maart

Ik ga een poging wagen en probeer het met reeksen om uit te vinden op welke verdiepingen we moeten
zijn, maar ik heb geen idee wanneer die kokosnoten dan breken.

€1,40 : 10 cent, is 14 pogingen.

Daarom zou ik dan ook op de 14 verdieping willen beginnen in plaats van de 1e en als de eerste noot dan
gebroken is, houd ik nog 13 pogingen over voor de 2e noot, over de rest van de verdiepingen, waarbij het
aantal worpen iedere keer met 1 afneemt.

Verdieping 14 + worp 13 = verdieping 27
Verdieping 27 + worp 12 = verdieping 39
Verdieping 39 + worp 11 = verdieping 50
Verdieping 50 + worp 10 = verdieping 60
Verdieping 60 + worp  9  = verdieping 69
Verdieping 69 + worp  8 =  verdieping 77
Verdieping 77 + worp  7 =  verdieping 84
Verdieping 84 + worp  6 =  verdieping 90
Verdieping 90 + worp  5 =  verdieping 95
Verdieping 95 + worp  4 =  verdieping 99
Verdieping 99 + worp  1 = verdieping 100

Verder kunnen we niet, want we hebben geen verdiepingen meer, maar ik mis wel 3 worpen. :smilie_confused_dontknow:
Oeps, en nu.....?  :smilie_confused_dontknow: :smilie_confused_dontknow:

Gelukkig weet Willem morgen het antwoord.......  :smilie_happy_clapping: :smilie_happy_clapping:

Hubertus

Deze kan ik niet verwerken in mijn eigen kokos noot (mijn bovenkamer) . Mijn neuro transmitters maken hier kortsluiting bij.
Ben nieuwsgierig naar uitkomst.

willem visser

DE KOKOSNOTEN OPLOSSING

Je laat de eerste kokosnoot op de eerste verdieping vallen. Als de kokosnoot niet breekt ga je naar de volgende verdiepingen: 14, 27, 39, 50, 60, 69, 77, 84, 90, 95, 99, en 100. Als een van de kokosnoten breekt op een verdieping, ga je naar de verdieping boven de vorige die je hebt bezocht. Vervolgens laat de je tweede vallen, indien deze niet breekt, ga je één verdieping omhoog tot deze wel breekt.
Op deze manier kan je met €1,40 testen op welke verdieping de kokosnoten breken.

Hij is bijna goed Jan, alleen verdieping 14 had er niet bij moeten staan, maar vind het al knap van je dat je tot dit resultaat bent gekomen.

We gaan gelijk door naar de volgende

Jantje en Marietje houden een feestje en nodigen twee koppels uit. Als de genodigden op het feestje aankomen, groeten de personen individueel elkaar.  Handen worden geschud, maar er wordt ook gekust. Als iedereen elkaar gegroet heeft, neemt Jantje elk van de gasten apart en ook aan zijn partner Marietje en vraagt: "hoeveel handen heb je geschud?" Tot Jantje's verbazing zijn alle antwoorden verschillend. Hoeveel handen hebben de gastheer en de gastvrouw geschud?

Antwoord morgen 4 maart