ma/20/mei/2019 : 03 : 24

Nieuws:

Welkom!
Er zijn 8 onderwerpen direct zichtbaar, er zijn er meer dan 80.
MELDT U GRATIS AAN! of bezoek ook ons ARCHIEF KLIK HIER.

Re: WELKOM NIEUWE LEDEN

Gestart door groot, zo/ 9/sep/2007 : 14 : 02

Vorige topic - Volgende topic

henk van leenen

Een onderdeel van mijn autobiografie is uiteraard ook een beschrijving van de tijd dat ik bij de KNSM gevaren heb. Van die tijd miste ik toch nog wat informatie en ben gaan surfen op internet en kwam bij toeval op de "Kroonvaarders" site terecht. Dat was 2009-2010, en ik heb op de site informatie gevonden die ik nog niet had. Niet alleen heb ik bijna 10 jaar prettig gevaren, maar de tijd bij de KNSM is ook de basis geweest voor mijn verdere maatschappelijke carrière.
Na het gereedkomen van mijn biografie heb ik de site niet meer bezocht, tot vorige week toen bleek dat mijn account inmiddels verwijderd was. Reden dat ik me nu weer geregistreerd heb, is dat ik niet meer naar speciale info zoek, maar wel geïnteresseerd ben of er nog bemanningsleden zijn waar ik mee gevaren heb. Veel namen ben ik vergeten, maar hopelijk zijn er nog bemanningslijsten te vinden.

Op eigen verzoek ben ik gepensioneerd toen ik 63 jr werd en heb daarna tot mijn 69e gewerkt als freelance Safety Consultant, maar ben gestopt om gezondheidsreden. Het gaat nu weer goed en met mijn vrouw samen ben ik veel op stap met de camper in de zomer en 's winters wintersport.

vriendelijke groet
Henk van Leenen

Dit is in het kort mijn verhaal, en ben benieuwd of ik n

Coaster W.

De volgende mail ontvingen wij van Ernest

Hallo ik ben ernest van londen ben nu 57 jaar heb bij de knsm van 1971 tot 1974 gevaren op de sinon als eerst mooi was die tijd ik wilden foto s van de sinon
mvg ernest

Ernest,

Korter was niet mogelijk dus blijven er allerlij vragen over als je ze tenminste wil beantwoorden.

1 Was de MS Sinon je enige schip bij de KNSM ?
2 Heb je je monsterboekje nog, zo ja zou je het dan willen plaatsen ?
3 Heb je nog foto's uit die tijd. ?
4 Zijn er nog belevenissen, verhalen die je tijdens je vaartijd heb meegemaakt ?
Al schrijvend borrelt er genoeg boven maar geef eerst maar eens een reactie in de messroom.
Mocht he dat niet lukken is er altijd een administrator die je daar bij kan helpen.

Vrg Coaster :smilie_animal_dog:
Eens kom je er achter dat het leven eindig is
Gebruik je tijd daarom verstandig. Laat een IEDER in zijn WAARDE

rijksonnega

Mijn naam is RIJK Sonnega en heb gevaren bij de KNSM in 1958 op de THALETAS en op de ARDEAS tot half 1959.

J.KUNZ78

Hallo allemaal,
Ik ben Jaap Kunz en ik heb bij de KNSM/NKM als matroos gevaren van 1951 t/m 1954, o.a. op de Flevo, Plato, Draco, Midas en Nero. Ook nog een reis op de Meerkerk van de VNS. Daarna naar de zeevaartschool waarna ik tot 1974 bij diverse KHV rederijen heb gevaren. Daarna 14 jaar gewerkt op de offshore booreilanden waar ik werd afgekeurd na een hernia operatie. Ik hoop bij de Kroonvaarders nog oud collega's te ontmoeten uit mijn KNSM tijd.

Cees Schuller

wo/ 8/feb/2012 : 21 : 46 #284 Laatste wijziging: do/ 9/feb/2012 : 13 : 05 door Cees Schuller
De makkelijkste manier om me even voor te stellen is via Google.
Op de trefwoorden koopvaardij en knopen komt een YouTube intervieuw door de WRT locale omroep  in beeld waarin veel duidelijk wordt.

Vaartijd KNSM / Ik heb als sparks in 1980 de eerste reis met de Zeelandia  toen in charter voer voor Ben Lines' richting Japan meegemaakt.  Tijdens die reis werd bekend dat 010 toen 020 overgenomen had.   Er was toen ook een heel andere sfeer aan boord dan tijdens een reis als leerling/sparks in 1974 op de Diogenes.

http://www.youtube.com/watch?v=g-iqQZtnv4E

Coaster W.

Forumnisten.

het heeft even geduurd maar hier is weer een spik splinter nieuw lid

Hallo,

Antwoord op vraagjes....

Ik ben op deze site gekomen door Do Strijp. Do ken ik van de mailgroep "Scheepvaart" van SeniorWeb.

Do heeft bij de NRM gevaren op de Rijnvaart en heeft een stukje geschreven op jullie site over recente ervaring op een Rijncruise. Dat stukje moet ik van hem lezen.

Om dat stukje te kunnen lezen moest ik registreren bij jullie.

Zelf heb ik als wtk gevaren bij Shell Tankers en later bij Wagenborg. Ben nu al 7 jaar met VUT en houd me veel bezig met watersport. Net rondje Europa gedaan via Rijn, Donau, Zwarte Zee, Middellandse Zee en weer terug.

In verschillende walfuncties mensen ontmoet, die bij de KNSM gevaren hebben. Ook mijn broer heeft een trip op de Pallas gemaakt.

Dus wel reden voor belangstelling van mijn kant.

Nu ik geregistreerd ben ga ik vanavond eens uitgebreid in jullie website kijken.

Groeten,

Dick van Dongen

Dick,

Welkom aan boord en ik denk dat je wel een weekje kan lezen voor dat je alles heb maar met de fut is er tijd genoeg. Hopelijk heb je ook nog wat foto's van de grote vaart Wij zijn altijd erg nieuwsgierig.

Vrg Coaster  :smilie_animal_dog:

fotopaul

Citaat van: Teeuwen hans op vr/ 1/jan/2010 : 17 : 02
Hallo Coaster  Even voorstellen ik ben Hans Teeuwen   Bedankt Voor het welkom mailtje .    Ik heb van 1960 tot eind 1961 voor de VNS gevaren eind 1961 voor de KNSM tot 1969  Ben op de site  geattendeerd door een oud collega. Mijn Compliment voor de vormgeving . Wil vermelden dat ik met collega Ton Kompier Twee reizen op de mooie Palamedes heb gemaakt ook Jan Van  de Giessen maakte deze reizen mee.Ik  ben van 1944  met pensioen Na 1969 Als Horeca ondernemer verder gegaan. Later wat meer details.      

Hey Hans, Ik ben dus Paul Rutten. Samen hebben wij een groot aantal jaren op de Diogenes gevaren. Inmiddels ook met Pensioen, zou graag weer kennis maken. Mijn email is foto_paul@me.com. Ben fotograaf in het Rotterdamse. Hoop je te horen. Paul

Coaster W.

ma/25/jun/2012 : 12 : 10 #287 Laatste wijziging: ma/25/jun/2012 : 12 : 29 door Coaster W.
Forumnisten,

Deze reactie ontving ik van Joop Alders (genealoog) op onze welkomstmail,

Geachte heer Kuster,

Inderdaad, Joop is mijn roepnaam en wil graag toelichten hoe ik op de site terechtgekomen ben.
Na mijn pensionering heb ik mijn hobby genealogie geintensiveerd en met name binnen de familie ben ik op zoek naar gegevens van personen waar we weinig vanaf weten. Zo ook over Marinus van der Weele waar ik in het gastenboek het een en ander over geschreven heb. Het is juist de site die mij adviseerde om mij te registeren om zichtbaar reakties te krijgen. Onze hoop is namelijk gevestigd op oud KNSM ers die meer over hem kunnen vertellen. Mogelijk moet ik nu alsnog een oproep plaatsen om eventueel reakties te krijgen? Ik kon in ieder geval niet zo snel de juiste topic benaderen om te antwoorden op uw mail vandaar deze route.
Dus mijn doelstelling is gegevens te verzamelen over Marinus (Max) van der Weele (geb 1900) die ca 1950 tussen Koblenz en Bingen verdronken is tijdens de vaart als stuurman op een binnenvaartschip van de KNSM (of onderdeel daarvan). Mogelijk dat iemand meer weet hoe wij aan gegevens kunnen komen zoals naam schip en eventueel datum overlijden. bv vanaf een personeelslijst.

Hiermee hoop ik u enig inzicht te hebben verschaft wat mijn beweegreden is geweest voor aanmelding.

Met vriendelijke groet,
Joop Albers

Joop welkom aan boord. Inderdaad moet je je vraag nogmaals op het Forum stellen.
Wij hebben een aantal leden die bij de NRM hebbe gevaren die  misschien iets voor je kunnen betekenen maar dan zal je wel met meer info moeten komen.

Vrg Coaster

T.Jacobs

Citaat van: brunomercx op di/22/mrt/2011 : 16 : 17
:smiley_sailing:   Hallo Wim, bedankt voor de welkomst email. Ik ben op het forum gekomen omdat ik regelmatig de gastenboeken bekijk.
Betreffende mijn geschiedenis, hetzelfde als in gastenboek oud nr. 200, quote Hallo Gerrit, ik ben regelmatig op je site geweest, mar tot nu toe verzuimd wat in je gastenboek te schrijven. Ik vind de site fantastisch en blijf ook regelmatig terugkomen. Eind '61 maakte ik mijn eerste reis als leerling wtk, in '62 ass.wkt, beide op de Chiron.van '63 tot '64 ass.wtk op de Sinon, darna 4e wtk op de Stentor en daarna enkele reizen op de Oranjestad. Na mijn studieverlof weer op de Oranjestad, de Willemstad en diverse or,on en is boten, waarna ik betrokken ben bij de ombouw en verlenging van de on serie. Mijn laatste reis in 1967 was op de Ceres,waarna mijn zeemanscariere is ge-eindigd.
Als ik jouw site bezoek en het gastenboek lees, komen de vaarkriebels weer boven.
In elk geval bedankt voor deze herinneringen.
groetjes
bruno
unquote

Na mijn vaartijd, heb ik 2,5 jaar gewerkt als ploegleider in een kunstoffabriek, totdat deze verplaatst werd naar Duitsland. Ik ben niet meegegaan. Ik ben toen als technisch inkoper gegaan naar een scheepswerf in Amsterdam, IHC Verschure, waar ik opklom tot hoofd inkoop. Na de sluiting van deze werf, heb ik 20 jaar gewerkt als hoofd inkoop van Hijskranen fabriek FIGEE in Haarlem, totdat deze in 2000 werd verkocht. Mij werd toen gevraagd om bij de afdeling service te komen werken, omdat ik op de hoogte was, waar de onderdelen  vandaan kwamen. In 2003 ben ik gepensioneerd.

Helaas ben ik bij diverse verhuizingen, de foto's die ik had, kwijtgeraakt.
Ik heb er nog 2 uit mijn vaartijd, 1 op de Sinon in 1963 en 1 op de Oranjestad in 1964.

Dat was mijn verhaal. en nu verder op zoek naar oude bekenden.
groetjes

Bruno   :drinking24:    :ready5:    :drinking01:

henkkinkelaar

Ik ben Henk Kinkelaar uit Arnhem.
Na wat speurwerk ben ik op de vorige site van de KNSM terecht gekomen mijn belangstelling is dat ik nieuwsgierig ben of ik op de een of andere manier te weten kom wie en waar mede bemannings leden zijn gebleven.
Ben bij de KNSM terecht gekomen door bekenden uit mijn omgeving die ook hadden gevaren.
Van 16-06-1959 t/m 17-02-1960 heb ik gevaren op de Pymalion als poetser.
Van 12-04-1960 t/m 28-05-1960 gevaren op de Ivoorkust als olieman.
Van 30-05-1960 t/m 23-07-1960 opnieuw gevaren op de Pygmalion als olieman.
Van 17-10-1960 t/m 25-05-1961 gevaren op de Marathon ook de proefvaart meegemaakt.
Van 25-09-1961 t/m 27-12-1961 gevaren op de Isis ook weer als olieman.
Van 08-01-1962 t/m 15-01-1962 proefvaart meegevaren op de Heremes als olieman.
Van 12-02-1962 t/m 15-03-1962 kustreis op de Sarpedon ook weer als olieman
Van 30-03-1962 t/m 28-01-1964 gevaren op de Hermes als olieman
Daarna ontslag genomen heb toen een aantal maanden met dispensatie als 2e wtk op de kustvaart gevaren.
Ben daarna in 1965 naar de machinisten school te IJmuiden gegaan na te zijn geslaagd ben ik gaan varen bij Nievelt en Goudriaan als 2e wtk wat toen oficieel groten vaart schepen waren
maar wijziging wetgeving mochten deze schepen varen als kustvaarders ben daarna bevorderd tot 1e wtk ben 07-10-1970 gestopt met varen.
De reden om te stoppen was vrij simpel je had toen de banen voor het oprapen en wij mijn vrouw en ik wilden graag kinderen.
Zou het fijn vinden als iemand zich herkent in mijn profiel
Groeten Henk[ie] Kinkelaar geboren 03-04-1941 te Arnhem