ma/20/mei/2019 : 02 : 42

Nieuws:

Welkom!
Er zijn 8 onderwerpen direct zichtbaar, er zijn er meer dan 80.
MELDT U GRATIS AAN! of bezoek ook ons ARCHIEF KLIK HIER.

Re: WELKOM NIEUWE LEDEN

Gestart door groot, zo/ 9/sep/2007 : 14 : 02

Vorige topic - Volgende topic

Coaster W.

wo/ 2/dec/2015 : 21 : 10 #310 Laatste wijziging: vr/ 4/dec/2015 : 12 : 35 door Coaster W.
Eldert,

Welkom aan boord hopelijk ga je ook met ons mee schrijven.
Ik zat op de Pollux waarschijnlijk vlak voor jou mijn stamnummer is 4765 dus dat ligt niet zo ver uit elkaar.

Vrg Coaster
Eens kom je er achter dat het leven eindig is
Gebruik je tijd daarom verstandig. Laat een IEDER in zijn WAARDE

Eldert

Beste Coaster.W.
Leuk je weer te zien Natuurlijk kan ik je van de Pollux De laatste tijd was ik er niet bij dat komt dat ik even ziek was geweest. Maar komt wel weer goed.
Je was net een klas voor mij op de pollux.
Ik ben niet zo snel met mijn pc Daar om schrijf ik niet zo snel en reageer traag op een  een antwoord.
Ik ben ook veel weg of ik ben met mijn muziek bezig. Maar ze krijgen altijd wel antwoord Kort of lang.
Groeten van Eldert 4789.

Coaster W.

Eldert,

We worden allemaal een dagje ouder de snelheid is er een beetje uit. Ben al blij dat ik op ons forum kan schrijven en dat ik af en toe even een mailtje kan versturen dus laat je niet gek maken van dalen wacht rustig op antwoord.

Vrg :smilie_animal_dog:

PS:Als je het onderwerp Pollux leest dan weet je wanneer het volgende pikeet en reunie zijn aan boord.
Eens kom je er achter dat het leven eindig is
Gebruik je tijd daarom verstandig. Laat een IEDER in zijn WAARDE

W. van Norde

Goedemorgen.

Heel erg bedankt voor de inlogcodes. Via deze weg hoop mensen te vinden die kunnen meedenken met mij.

Mijn vader heeft vroeger gevaren en ik vond op dit forum zijn reacties.

http://www.kroonvaarders.com/forum/index.php?topic=737.240

Zie reactie: Jan Struik.

Nu is hij helaas op 4 augustus overleden. Ondanks zijn mankementen toch nog wel onverwacht. Ik vond hem op 5 augustus j.l dood in zijn caravan. Ik heb hem de uitvaart kunnen geven die hij wenste. Hij is per sloep naar het crematorium gevaren en er stond enen heel artikel in het Haarlems dagblad over zijn laatste reis.

Omdat mijn vader zijn verhalen over de grote vaart altijd zo mooi kon vertellen zou ik het heel mooi vinden om zijn as uit te strooien op zee. En dan wel vanaf 1 van de schepen waar hij mee heeft gevaren. Of deze nog varen? Ik heb werkelijk geen idee. En of het haalbaar is heb ik ook geen idee. Ik vind de gedachte onwijs mooi en ik hoop natuurlijk dat er mensen zijn die met mij mee kunnen denken. Zo kan hij toch nog een beetje zijn zeemans graf krijgen :).

Groet,

Wendy van Norde
Wvnorde@gmail.com

Ron

ma/ 5/dec/2016 : 12 : 47 #314 Laatste wijziging: ma/ 5/dec/2016 : 15 : 33 door ron
Hi Wendy

Ten eerste gecondoleerd met het verlies van jou vader.
De schepen waar jou vader op heeft gevaren bij de KNSM bestaan al een tijdje niet meer aangezien deze gesloopt zijn.
Hij noemt de schepen Hercules,Ulysses en de Amytas in zijn schrijven.

25.05.1962-1979 ULYSSES, KNSM N.V., Amsterdam- Nederland.
In 1970 verlengd bij N.V. Scheepswerven Boele, Bolnes-Nederland.
1979-1981 ALKYON, Alkyon Nav. Co., Piraeus-Griekenland.
1981-1988 SIRICHAL BULACUL, Mah. Boonkrong Shipping Ltd., Bangkok-Thailand.
In 1988 verkocht voor de sloop naar Taiwan. Arriveerde 9 februari 1988 in Kaohsiung.

De laatst overlevende ES boot was de Hercules zij werd gesloopt in 1995 te Port Alang-India.

Als je op de link hieronder klikt zie je het verloop van het bootje de AFIENA van de Rederij Gruno waar je vader over verhaalt.

http://www.shipspotters.nl/viewtopic.php?t=1514

Groet Ron.

ps:ik had nog iets gevonden over de KATHE-MARIE

Link: http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1955284
Wijsheid begint met verwondering......

Ron

Misschien is dit wat voor je Wendy?

Asverstrooiing in de Noordzee

De vaart en ceremonie

Het schip vaart met de vlag halfstok circa 5 kilometer de Noordzee op, waarna u de as in zee uitstrooit of de urn te water laat. Volgens oud ritueel kunnen de aanwezigen bloemen in zee achterlaten als zichtbare groet aan de overledene.

http://www.asverstrooiingnoordzee.nl/pages/asverstrooiing-met-ceremonie.php
Wijsheid begint met verwondering......

Hubertus

Ik weet niet hoe je vader hr. Struik er in zijn jonge jaren uit zag maar ik voer in 1966 nog een maand of 4 of 5 op de Ulysses Wendy . Kijk, wij voeren met veel mensen op veel schepen maar wie weet. Hij woonde nog in Ghana ook en daar voer ik met de Angolakust en Liberiakust naar de havens Thema en ik meen Takoradi. Ook ik wens je sterkte en hopelijk haal je iemand uit die hem kende . Kijk of je een foto uit zijn jongere jaren van hem weet te plaatsen of mogelijk weten onze moderators meer . Ook is er niet gek veel dat ons behulpzame Ron niet weet uit te vinden.     

Vrg    Hub wonende te Malta

W. van Norde

Ontzettend bedankt voor de reacties. Wat jammer dat de schepen niet meer varen.
Ik heb de site die Ron stuurt al eerder gezien. Maar vond dit zo een mooie gedachte. Mijn vader was altijd van het alles zelf doen en zo eigenwijs mogelijk.  Dit heb ik mogelijk van hem geërfd;)

Uiteraard zou het leuk zijn als ik hier mensen leer kennen die met hem gevaren hebben. Ik geloof dat hij in 1970 voor het eerst ging varen.. hij was toen 15. Thema en Liberia zeggen mij wel iets.. hij zat ten tijden van een staatsgreep in port of buchanan. Daar werden ze nog vastgezet en wisten te ontsnappen. Ze kregen toen via het "bakkie" door dat ze door moesten varen tussen de schepen door zodat ze 1 van de velen zouden zijn. Ze moesten natuurlijk terug.
Prachtige verhalen zijn het!!  Het klopt ook dat hij in Ghana heeft gewoond!

W. van Norde

Ik zal straks via de pc inloggen en een foto bijvoegen

Hubertus

Leuk om jou met nieuwsgierigheid naar je vaders verleden (en gepaste trots) op forum te begroeten Wendy. We hebben niet veel dames meer erbij.
Je vader was duidelijk ook een avontuurlijk aangelegde persoon en als velen van ons bleef hij de kriebelpoten houden als ik dat zo lees. Je zult als je ons een poosje volgt ook zien dat velen van ons in het buitenland verbleven en / of nog verblijven. Allereerst hoop ik dat er ergens bij een van ons een Willy Wortel lampje gaat branden en zich hem herinnerd. Ikzelf stopte met varen eind 1966 en in 1970 woonde ik in Nieuw zeeland dus ik heb
duidelijk niet met hem op de Ulysses of ander schip met hem gevaren. Veeel geluk met je begrijpelijke zoektocht in deze....Vrg ...Hub in Malta