ma/24/jun/2019 : 13 : 07

Nieuws:

Helaas wij gaan het forum sluiten.
Wilt u iets bewaren? Doe dat dan voor eind september 2019!
Ons ARCHIEF blijft actief.


Re: ACTUEEL SCHEEPVAARTNIEUWS

Gestart door Job Mattijssen †, vr/30/dec/2011 : 04 : 26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Hubertus

Willem die Zoe lag onlangs nog in freeport hier in Marsasloxk Birzi
en het is geen kleintje.
Die zonsondergang van je is overigens weer een heel mooie foto  .
        vrg  Hub uit een koud maar zonnig Malta

willem visser

GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

willem visser

Matrozen draaien op voor sociale premies die niet voldaan zijn door werkgever

EenVandaag heeft een reportage gemaakt over matroos Maarten Oosterbaan die 24.000 euro moet betalen aan de Belastingdienst
voor 1 februari. Op zijn salaris werden jarenlang sociale premies ingehouden via zijn werkgever in Luxemburg maar die maakte
niets over naar Nederland. De Belastingdienst wil nu het geld alsnog innen. “Het is niet fair wat mijn werkgever heeft gedaan”, aldus Maarten.

Matroos Maarten

De bedragen lopen zelfs tot boven de 75.000 euro voor sommigen. De reactie van de toenmalige werkgever in een telefoongesprek is
laconiek. “Dat is al een hele tijd geleden. Ik spreek daar niet meer over”, zegt hij tegen journalist Floris Prenger van EenVandaag.

Voorbedachte rade
Maarten: “Als je het mij vraagt heeft hij het met voorbedachte rade gedaan. Als het hem te heet onder de voeten werd, stopte hij met het
bedrijf en ging hij vrolijk op dezelfde wijze verder, en kreeg het bedrijf een andere naam. In de jaren dat ik er werkte heeft hij dat viermaal
gedaan. Ik had geen idee, maar achteraf snap ik wel waarom. Dat is mij heel duur komen te staan.”
Klik op de link >>>>>>> Video Eenvandaag

GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

willem visser

HAMBURG - Een groot containerschip is op de Elbe tegen de veerboot aangevaren die de verbinding onderhoudt tussen
de Hamburgse stadsdelen Blankenese en Finkenwerder. Persoonlijke ongelukken deden zich niet voor. De 25 meter lange
ferry raakte zwaar beschadigd en moet volgens de politie worden beschouwd als ,,economisch total loss’’. Hoe het ongeluk
zaterdagmiddag kon gebeuren is nog onduidelijk. De 400 meter lange Ever Given raakte uit koers en kraakte de
Finkenwerder, die aangemeerd lag aan een ponton. Ook de aanlegsteiger werd beschadigd. De veerboot had naast de
kapitein en twee bemanningsleden geen passagiers aan boord. De dienstregeling is voorlopig geschrapt.

GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

willem visser

Het achterschip gedeelte van de door brand aangetaste Maersk Honam is in Dubai geladen op een zwaar liftschip voor vervoer naar Zuid-Korea, waar het opnieuw zal worden gebouwd, zei Maersk vrijdag in een update. Het gedeelte van Maersk Honam werd op zaterdag 2 februari succesvol geladen aan boord van het heavy-lift schip Xin Guan Hua op open wateren buiten Dubai (Verenigde Arabische Emiraten). De schepen zijn nu onderweg en verwachten deze komende maandag 18 februari de Straat van Singapore te passeren.
Het heavy-lift schip zal het 228,5 meter lange gedeelte afleveren op Hyundai Heavy Industries Shipyard in maart, dezelfde werf waarin het schip werd gebouwd.

De Maersk Honam, een ultra groot containerschip, werd in maart 2018 getroffen door een groot vrachtvuur terwijl zij onderweg was in de Arabische Zee. Het vuur brandde door het hele voorste gedeelte van het schip, inclusief een deel van het accommodatieblok. Tragisch genoeg stierven vijf Maersk Honam-bemanningsleden door het vuur. De Maersk Honam werd uiteindelijk naar Jebel Ali gesleept waar berging kon plaatsvinden. Het schip leek een compleet verlies te zijn totdat Maersk in januari aankondigde dat het het schip in tweeën was gesneden bij Drydock World in Dubai en het schip zou herbouwen bij Hyundai Heavy Industries, waar het Maersk Honam oorspronkelijk werd gebouwd.

"Bij de Hyundai Heavy Industries Shipyard zal de sectie van Maersk Honam worden samengevoegd met een nieuwe voorschip. Het voormalige voorste gedeelte ligt veilig afgemeerd bij Drydock World Dubai voor het verwijderen van beschadigde containers en puin. Eenmaal schoongemaakt, wordt deze gerecycled. In overeenstemming met onze Responsible Ship Recycling Standard (RSRS) worden relevante recyclingopties momenteel onderzocht en geëvalueerd, "zei Maersk in een verklaring op vrijdag. Naar verwachting zal het herbouwde schip in de tweede helft van 2019 opnieuw worden gebruikt. Het door Singapore gevlagde Maersk Honam werd in 2017 geleverd door Hyundai Heavy Industries. Het heeft een nominale capaciteit van 15.262 TEU (een eenheid van twintig voet).

De volgende afbeeldingen van het laden van Maersk Honam zijn geleverd door Maersk:








GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

Coaster W.

Wat een operatie om deze gigant zo op het liftschip te plaatsen
Schitterende foto reportage.

Vrg Coaster
Eens kom je er achter dat het leven eindig is
Gebruik je tijd daarom verstandig. Laat een IEDER in zijn WAARDE

willem visser

ma/18/feb/2019 : 13 : 53 #3076 Laatste wijziging: do/21/feb/2019 : 00 : 49 door willem visser
 LISSABON, 15 februari - De Portugeese autoriteiten hebben meer dan drie ton cocaine in beslag genomen en arresteerden 11 mensen voor de Portugese Atlantische kust, waarbij ze een drugssmokkelbende ontmantelden die op de internationale wateren opereerde vanaf een vrachtschip, zei de politie vrijdag.

De inbeslagname van de 3,3 ton cocaine, waarvan wordt gedacht dat het ongeveer $ 148 miljoen waard is tegen Europese straatprijzen, vond plaats op volle zee toen veiligheidstroepen het smokkelschip op 150 nautische mijlen voor de kust van het land instapten.  Het onderzoek naar de bende, dat begon in 2017, werd geleid door de Spaanse autoriteiten.

"Dit soort drugshandel beperkt zich niet tot een specifiek territoriaal of grensgebied", aldus de Spaanse autoriteiten in een gezamenlijke verklaring. "Ze breiden hun bereik van operaties uit naar wateren en gebieden die verschillende landen treffen."

De inbeslagname vond plaats op 30 januari en het schip reisde vanuit Zuid-Amerika naar Europa. Het werd vervolgens overgebracht naar de haven van Setubal, 50 kilometer ten zuiden van Lissabon. Van de 11 gearresteerden waren er acht afkomstig uit de Oekraine, een uit Georgie, een uit Nederland en een uit Frankrijk.

Volgens autoriteiten hoopte de smokkelbende te opereren vanuit het schip zelf door de cocaïne over te zetten in kleinere, snellere boten, die de drugs vervolgens naar Spanje en elders in Europa zouden brengen. Autoriteiten vonden 80 balen pure cocaine opgeslagen op het bovendek van het schip, allemaal uitgerust met haken om de overdracht aan kleinere boten te vergemakkelijken. In december bleek uit een onderzoek door het EU-drugsagentschap dat nieuwe bendes zich op de cocainemarkten in Europa opwerpen en smokkelnetwerken opzetten, rechtstreeks van producenten in Latijns-Amerika tot consumenten.

De stijgende aanvoer van zuiverdere cocaine naar Europa is vooral het gevolg van de groeiende productie in Latijns-Amerika, vooral door de grootste producent, Colombia. De wereldwijde cocaineproductie bereikte een recordhoogte van naar schatting 1.410 ton in 2016, volgens het Bureau van de Verenigde Naties voor drugs en criminaliteit.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

willem visser

di/19/feb/2019 : 13 : 53 #3077 Laatste wijziging: di/19/feb/2019 : 15 : 02 door willem visser
Twee arbeiders gedood op slooptanker in Chittagong

Twee arbeiders werden maandag gedood tijdens een brand die begon in de machinekamer van een tanker.  Het schip wordt ontmanteld op een scheepssloperij in Chittagong, Bangladesh, heeft het NGO Shipbreaking Platform bevestigd. Lokale media melden dat het incident plaatsvond rond 10:15 uur lokale tijd op de Shagorika Ship Breaking Yard op maandag.

Het rapport zei dat één van de slachtoffers in de machinekamer werkte toen de brand uitbrak. Het slachtoffer werd met spoed naar een plaatselijk ziekenhuis gebracht waar hij dood werd verklaard. Een paar uur later werd een tweede slachtoffer in het schip ontdekt.

Volgens het NGO Shipbreaking Platform werden in 2018 in totaal 518 afgedankte schepen gesloopt op de stranden van Zuid-Azië, waar scheepssloperijen de controversiële 'beaching'-methode blijven gebruiken om schepen binnen de getijdenzone te slopen. Het aantal schepen vertegenwoordigde een recordaantal van 90% van de totale brutotonnage die wereldwijd gedurende het jaar werd ontmanteld.

Het platform telde ten minste 34 werknemers die werden gedood door het slopen van schepen over de hele wereld, waaronder 20 werknemers die zijn omgekomen bij incidenten die plaatsvonden in Bangladesh.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

willem visser

Verschillende gewonden op Offshore aflosschip na aanvaring met vrachtschip uit Cyprus

Een aantal opvarenden hebben verwondingen opgelopen nadat een offshore schip op dinsdag met een 81-meter vrachtschip in aanvaring kwam in de Oostzee voor Duitse kust.

In totaal vijftien mensen aan boord van het Deense aflosschip World Bora raakten gewond toen het botste tegen de onder de Cypriotische vlag varende Raba. De aanvaring was rond 07.30 uur lokale tijd ongeveer 3 zeemijl van het Duitse eiland Rügen, zeiden Duitse functionarissen.

De politie zei dat de World Bora vier bemanningsleden en elf arbeiders aan boord had en dat het op weg was naar het Viking windmolenpark in de Exclusieve Economische Zone van Duitsland ten tijde van het ongeluk. Tien van de 15 slachtoffers hadden ernstige verwondingen.

De World Bora is ontworpen om werknemers en vracht over te brengen van en naar offshore windmolenparken.

De foto's zijn vrijgegeven door de Duitse autoriteiten en tonen de schade aan de stuurboordzijde van het vrachtschip Raba.

De AIS-trackinggegevens van de schepen tonen aan dat het vrachtschip van Kopenhagen, Denemarken naar Szczecin, Polen vaarde.

Er is geen vervuiling gemeld.

Foto's vrijgegeven door Duitse autoriteiten tonen de schade aan de stuurboordzijde van het 81-meter grote vrachtschip Raba.
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE

willem visser

vr/ 1/mrt/2019 : 10 : 57 #3079 Laatste wijziging: vr/ 1/mrt/2019 : 10 : 58 door willem visser
Bekijk: Russisch vrachtschip vaart tegen brug in Korea

De Koreaanse kustwacht onderzoekt de aanvaring van een Russisch vrachtschip gisteren met een brug in Zuidoost-Korea.
De kustwacht zei dat het 5.998 ton grote vrachtschip rond 16.20 uur naar de kant van de Gwangan-brug voer,
voordat zij ook maar de mogelijkheid had om het schip te draaien. Autoriteiten stapten op het schip en ontdekten
dat de kapitein een bloedalcoholgehalte had van meer dan het dubbele van de wettelijke limiet. Een functionaris
zei dat het nog niet duidelijk was of de Russische kapitein op het moment van het ongeluk aan het roer stond en
daarom is de kapitein niet gearresteerd. Volgens berichten had Seagrand ongeveer 40 minuten voordat de brug
werd geraakt ook een aangemeerd cruiseschip geraakt. Er is geen grote schade of vervuiling gemeld.

KLIK OP DE LINK OM DE VIDEO TE BEKIJKEN >>>>>>>>>> RUSSISCH SCHIP VAART TEGEN BRUG
GR. WILLEM V. / OLD SAILORS NEVER DIE